GTA 5 miało doczekać się aż 8 fabularnych DLC. Rockstar wyczuł zysk gdzie indziej

gta 5

Okazuje się, że nie tylko Insomniac Games ma w ostatnim czasie problemy ze szczelnością swoich zabezpieczeń. Z podobnymi przeciwieństwami mierzy się aktualnie Rockstar Games, które także stało się ofiarą ataku hakerskiego, w wyniku którego wykradziono kod źródłowy do GTA 5. Znalazły się w nim intrygujące informacje na temat fabularnych DLC, które miały trafić do tej pozycji.

GTA Online ubiło aż 8 fabularnych dodatków do GTA 5

W kodzie źródłowym GTA 5 znalazły się całkiem poważne poszlaki wskazujące, że Rockstar Games w pewnym momencie planował dodać do gry fabularne rozszerzenia. Wbrew początkowym spekulacjom, które mówiły o czterech, w kodzie znalazły się wzmianki o aż ośmiu DLC.

Ujawnione w kodzie dodatki miały nosić następujące tytuły:

  • Manhunt;
  • Norman;
  • Relationship;
  • Enterprose;
  • Prologue;
  • Assassination;
  • Agent Trevor;
  • Liberty City.

Według poszlak trzy z nich miały skupiać się na jednym z trzech głównych bohaterów powieści. Ciekawie brzmi też ostatni z wymienionych dodatków, który miał przenosić akcję GTA 5 do zupełnie nowego miasta. Na podstawie tych tytułów można wysnuć też teorię, że „Prologue” miał pogłębiać wydarzenia, które miały miejsce jeszcze przed akcją samej gry.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Niestety dla wielu graczy na planach się skończyło, a wszystko to za sprawą ogromnego sukcesu, jakim okazało się GTA Online. Plany dotyczące dodatków zostały nie tyle odsunięte na dalszy plan, ile w ogóle usunięte z kalendarzy wydawniczych.

GTA 5
GTA 5

Rockstar, zamiast poświęcać czas na historię dla jednego gracza, wolał skupić się na lukratywnej usłudze, a część planowanej zawartości znalazła się po prostu w GTA Online w formie dodatków. W efekcie tego to, co w kodzie widnieje pod nazwą „Agent Trevor” gracze sieciowej wersji Grand Theft Auto, znają jako „Doomsday Heist”.

Przeczytaj też: Smartfon do 3000 zł

Rockstarowi zapewne obojętne było skąd płynąć będą dodatkowe środki, a że GTA Online zaskoczyło (i nadal zaskakuje) swoją rentownością, to decyzja o porzuceniu dodatków była dla firmy najrozsądniejsza. Inne zadnie na ten temat mają zapewne gracze, choć to oni swoimi portfelami zagłosowali za takim stanem rzeczy.

Źródło: Twitter:MMI

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Nie przegap okazji roku!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.