Jak pozbyć się czarnych pasków w Hellblade 2 na PC? Gracze w kilka godzin znaleźli na to sposoby

Hellblade 2

Debiutujące Hellblade 2 zostało przyjęte przez recenzentów z całego świata naprawdę całkiem ciepło, w kilku recenzjach tytuł ten doczekał się całkiem krytycznych słów. Jednym z największych mankamentów, jakie wskazywane były przez graczy jeszcze przed premierą, był czarne paski na górze i dole ekranu, które — w założeniu — miały dodać bardziej filmowego doświadczenia i poprawić wydajność. Na PC nie istnieje jednak problem, które nie da się rozwiązać czy to modami, czy paroma liniakami kodu.

Gracze na PC już mają rozwiązanie kilku irytujących aspektów Hellblade 2

Recenzja Senua's Saga: Hellblade II
Hellblade 2

Okazuje się, że w zaledwie kilka godzin od premiery Hellblade 2 gracze dali radę znaleźć sposoby, aby w dość prosty sposób obejść kilka problemów, które drażnią niektóre osoby. Mowa oczywiście o czarnych paskach na dole i górze ekranu, ale także ziarnie filmowym czy aberracji chromatycznej. Pozbycie się tych irytujących elementów wymaga wybrania jednego z dwóch sposobów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Pierwszym rozwiązaniem są oczywiście mody. Na stronie NexusMods już teraz można pobrać odpowiednie mody, załączyć je do swojej gry cieszyć się brakiem frustrujących filtrów czy elementów obrazu. Zdaje się to tym prostszym i raczej mniej podatnym na błędy rozwiązaniem. Minusem jednak mogą być kolejne aktualizacje, które mogą popsuć kompatybilność modów z samą grą.

Drugim sposobem zdaje się wpisanie kilku poleceń w plik Engine.ini, który domyślnie zlokalizowany jest w następującej ścieżce: Users\%LOCALAPPDATA%\Hellblade2\Saved\Config\Windows\. Tam wystarczy skopiować następującą polecenia, a potem zapisać plik.

[SystemSettings]  r.NT.Lens.Distortion.Intensity=0  r.NT.Lens.Distortion.Stretch=0  r.NT.Lens.ChromaticAberration.Intensity=0  r.NT.DOF.RotationalBokeh=0  r.NT.DOF.NTBokehTransform=0  r.FilmGrain=0  r.NT.AllowAspectRatioHorizontalExtension=0  r.NT.EnableConstrainAspectRatio=0

Warto jednak przed podejściem do tego zadania zrobić kopię zapasową pliku Engine.ini, żeby uniknąć jakichkolwiek pomyłek, a co za tym idzie — zepsucia sobie gry.

Okazuje się jednak, że takie działania dość mocno wpłynąć na wydajność. Według portalu DSOG, zastosowanie jednego z dwóch rozwiązań doprowadziło do spadku wydajności o 14 FPS-ów na karcie graficznej NVIDIA GeForce 4090. Dodatkowo zabawa ta może sprawiać, że gra będzie zadawać się nieco powiększona.

Ostatecznie jednak są to rzeczy, nad którymi pecetowcy mogą się zastanowić, jeśli podstawowe ustawienia okazały się dla nic po prostu nieatrakcyjne. Konsolowcy zaś muszą zaakceptować wizję artystyczną deweloperów bez żadnych możliwości zmian. Możliwe jednak, że z czasem Ninja Theory pochyli się nad częścią graczy i wszystkie wspomniane opcje będą tylko opcjonalne.

Źródło: DSOG.com, NexusMods

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
SKORZYSTAJ Z GIGA PROMOCJI – KLIKNIJ I KUP
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.