Jedną z ciekawszych pozycji, które jeszcze w tym roku zasilą portfolio Xboxa, jest Indiana Jones i Wielki Krąg, czyli produkcja stworzona przez studio MachineGames. Podczas ostatniego Xbox Games Showcase doczekaliśmy kolejnego ciekawego trailera, który faktycznie mógł rozbudzać nadzieje wielu graczy. Teraz zaś otrzymaliśmy całkiem ciekawy wywiad z deweloperami, który ujawnia nieco więcej planów związanych z tą produkcją.
Twórcy Indiana Jones i Wielki Krąg z ambicjami stworzenia wysokiej klasy gry przygodowej
Podczas ostatniego odcinka Xbox Podcast deweloperzy z MachineGames postanowili opowiedzieć nieco więcej na temat gry i tego, czego gracze mogą się po niej spodziewać. Rozmowa dotyczyła zarówno kwestii czysto fabularnych, jak i tych bardziej gameplayowych. Dzięki temu zyskaliśmy nieco pełniejszy obraz tej produkcji jeszcze przed jej premierą.
W kwestiach historii wiemy, że akcja dotyczyć będzie tytułowego Wielkiego Kręgu, na który główny bohater natknie się w wyniku śledztwa związanego z kradzieżą jednego artefaktów.
Wielki Krąg to dziwny układ starożytnych miejsc na całym świecie, z którym łączy się zestaw tajemniczych artefaktów. Ale Indy nie jest jedyną osobą poszukującą odpowiedzi. Wróg przeszukuje świat w poszukiwaniu tych artefaktów, wierząc, że posiadają one jakąś moc – a aby je powstrzymać, może zrobić tylko jedną rzecz, a mianowicie najpierw znaleźć artefakty.
Jerk Gustafsson
Fabuła gry ma nas poprowadzić poprzez różne zakątki świata, gdzie nieustraszony archeolog będzie próbował rozwiązać zagadkę tytułowego Wielkiego Kręgu, a jednocześnie ubiec przy tym złoczyńców. Ciekawą wzmianką jest ta, że w ramach przygody trafimy nawet do Watykanu czy starożytnej tajlandzkiej puszczy. Warto przy tym wspomnieć, że deweloperzy blisko współpracowali z Lucasfilm Games, aby mieć pewność, że gra będzie wierna filmowym oryginałom.
Wspaniale było mieć dostęp do pisarzy, dyrektorów artystycznych z Lucasfilm i ludzi, którzy od dziesięcioleci współpracowali nad dorobkiem Indiany Jonesa. Posiadanie ich wkładu – mam na myśli, że niektórzy z tych ludzi wiedzą wszystko, co kiedykolwiek napisano o Indy’m – oraz możliwość przedstawienia im pomysłów i uzyskania własnego wkładu była niezwykle, niezwykle bezcenna.
John Jennings
W kwestiach czysto gameplayowych deweloperzy nie chcą stawiać na typową strzelankę, a raczej na pełnoprawną grę przygodową, w której większy nacisk położony zostanie na zagadki i skradanie. Twórcy chcą w ten sposób stworzyć tytuł skierowany do „szerszej publiczności”.
Pod wieloma względami ta gra jest dla nas trochę inna. Jesteśmy przyzwyczajeni do posiadania ciężkiej broni i strzelających z pistoletów – a to jest trochę inna sytuacja. Tworzymy tutaj porządną grę przygodową.
Najpierw rozwiązuje problemy umysłem i naprawdę polega na sprytu, a nie na tej nadmiernej walce, którą widzieliśmy lub prowadziliśmy wcześniej w grach Wolfenstein. Kiedy grasz, wybranie bardziej autentycznej, ukrytej trasy Indy – lub po prostu klasycznej, starej walki na pięści – będzie dla gracza częściej korzystne niż nie, a także sprawi, że będzie to bardzo zabawne i wymagające doświadczenie.
Jerk Gustafsson
Wychodzi więc na to, że dla deweloperów Indiana Jones i Wielki Krąg będą czymś nowym, co zerwie ze schematami, jakie przez lata zostały wypracowane w studiu. Po tym wywiadzie można założyć, że są oni pewni swego i uda się im dowieźć faktycznie coś ciekawego. W pełni przekonamy się o tym jednak dopiero po premierze, która zaplanowana została na 2024 rok.
Źródło: YouTube: Xbox, Xbox Wire
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.