Kingdom Come: Deliverance 2 – twórcy obiecują lepszą optymalizację! Szansa na 60 FPS na konsolach

Kingdom Come Deliverance 2

Osoby, które grały w Kingdom Come: Deliverance w dniu premiery z pewnością pamiętają, że stan techniczny pozostawiał sporo do życzenia, a spadki płynności nie były niczym niezwykłym. Sytuacja ma nie powtórzyć się w przypadku sequela. Deweloperzy deklarują, że dłuższy czas produkcji pozwolił im okiełznać silnik CryEngine, co przełoży się na lepszą wydajność.

Kingdom Come Deliverance 2 – nowe szczegóły techniczne. 60 FPS na konsolach, system walki i interakcji z NPC

Kingdom Come: Deliverance 2 – prezentacja rozgrywki

Kilka miesięcy temu Martin Klima, producent wykonawczy Warhorse Studios potwierdził, że posiadacze konsol będą musieli zadowolić się 30 klatkami na sekundę podczas grania w Kingdom Come: Deliverance 2.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Podczas kolejnej rozmowy z portalem Wccftech na tegorocznych targach Gamescom Klima niespodziewanie zdradził, że wprowadzenie trybu 60 FPS na konsolach nie jest poza zasięgiem studia.

Co więcej, wieloletnie doświadczenie w pracy z silnikiem CryEngine ma przełożyć się na znacznie lepszą optymalizację, szczególnie w przypadku wykorzystania procesora.

Mamy dostęp do najnowszej wersji CryEngine. Oczywiście chcieliśmy też zachować wprowadzone przez nas zmiany. Mimo że silnik nie jest identyczny z tym, którego użył Crytek w Hunt: Showdown, to jest bardzo zbliżony.

Martin Klima
Kingdom Come Deliverance 2
Kingdom Come: Deliverance 2

Jeżeli chodzi o system walki, to deweloperzy zrezygnowali z podziału na trzy przyciski (odpowiadających za cięcie, pchnięcie i blok). W Kingdom Come: Deliverance 2 jeden przycisk odpowiada za atak, a drugi za blokowanie.

Strefa ataku określa czy wykonujesz pchnięcie czy cięcie. Obecnie mamy 4 strefy ataku. Ponieważ ograniczyliśmy ich liczbę, mogliśmy też ograniczyć liczbę osłon, dzięki czemu przejścia między atakiem a blokiem są płynniejsze. Walka wygląda teraz znacznie bardziej przejrzyście i naturalnie.

Martin Klima

Niemal połowa nagranych dialogów nie ma żadnego związku z fabułą gry. Są to reakcje NPC na różne działania gracza np. wejście bez pozwolenia na strzeżony teren lub kradzież. Postacie będą zachowywać się inaczej w zależności od rodzaju skradzionego przedmiotu.

Do średniowiecznych Czech powrócimy 11 lutego 2025 roku. Kingdom Come: Deliverance 2 trafi na komputery osobiste oraz konsole Xbox Series S|X i PlayStation 5.

Źródło: Wccftech

O autorze
Kacper Szymanik
Redaktor działów Newsy & Promocje

Z grami wideo zaznajomiony od dziecka. Pierwsze kroki stawiał w Heroes of Might and Magic III, Twierdzy Krzyżowiec oraz Gothic. W głównej mierze gracz pecetowy, który mógłby co tydzień zmieniać podzespoły w swoim komputerze. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.