Od zapowiedzi Kingdom Come Deliverance 2 całkiem sporo graczy, którzy ogrywali i ukończyli pierwszą część przygód Henryka, zastanawiało się, jak twórcy powiążą ze sobą obie te historie. Teorii i pomysłów na to nie brakowało, ale do tej pory twórcy raczej niechętnie dzielili się swoimi pomysłami. W najnowszym wywiadzie dla PCGamesN deweloperzy wreszcie odpowiedzieli na to pytanie.
Pod względem narracji Kingdom Come Deliverance 2 będzie przyjazne dla nowych graczy
Prokop Jirsa oraz Tobias Stolz-Zwilling postanowili wyjaśnić wreszcie, jak studio rozwiązało problem kontynuacji historii Henryka, z uwzględnieniem wyborów dokonanych przez graczy w pierwszej części. Warhorse Studios nie chciało iść w stronę tego, co wypracowały takie gry jak Dragon Age 2 czy Pillars of Eternity 2, gdzie przed rozpoczęciem zabawy gracze kreowali tło wydarzeń. W Kingdom Come Deliverance 2 ma być to bardziej naturalny proces, który powiązany będzie dość mocno z realiami średniowiecznych Czech.
Nie chcieliśmy robić czegoś podobnego do Dragon Age 2 czy Pillars of Eternity 2: Deadfire, gdzie na początku gry zostajesz zapytany, co zrobiłeś w poprzedniej grze. Większa część początkowego doświadczenia polega na tym, że próbujesz splatać w całość to, co faktycznie zrobiłeś, a my nie chcieliśmy tego robić. Zamiast tego przez całą grę będziesz mieć możliwość wyboru w oknie dialogowym, w którym powiesz, co zrobiłeś w poprzedniej grze. To będzie naturalne, nie będziesz mieć wrażenia, że tworzysz tło RPG.
Prokop Jirsa
Uściślając, wydarzenia z pierwszej odsłony może i są znamienne, ale tylko dla regionu, w którym się rozgrywają, a sam Henryk jest raczej znamienną postacią tylko tam. Po opuszczeniu terenów wokół Ratajów staje się on bardziej anonimowy, a co za tym idzie, lokalni ludzie zaczną pytać o jego przyszłość. To właśnie podczas takich rozmów gracze będą mogli dokonywać wyborów związanych z przeszłością głównego bohatera.
Co bardzo ciekawe, „tylko niektóre rzeczy” będą kanoniczne, co zwiastuje dość dużą swobodę w „wymyślaniu” historii Henryka. Wszystko to ma sprawić, że starsi gracze będą czuli się „jak u siebie”, nowi zaś nie będą zagubieni natłokiem informacji czy pytaniami o przeszłość, której de facto nie doświadczyli.
Cała gra została napisana w taki sposób, abyś nie czuł się zagubiony. Chcemy mieć pewność, że jeśli nawet nie słyszałeś o pierwszej części, będziesz mógł od razu zacząć grać. Będziesz wiedział, kim jesteś, gdzie robić i co robisz, ale dodamy także retrospekcje, które powoli, ale systematycznie pozwolą ci nabrać tempa. Przekażemy Ci jednak absolutnie niezbędne, minimum informacji, które musisz znać. Jeśli grałeś w pierwszą grę, będziesz miał bardziej wszechstronne wrażenia. Mamy okno dialogowe, które dostarczy niezbędnych wyjaśnień nowym graczom, ale nie chcemy zanudzać naszych oryginalnych fanów.
Tobias Stolz-Zwilling
Czeskie studio postawiło więc na bardzo oryginalne, ale zarazem pasujące rozwiązanie, które ostatecznie nie będzie wywoływać w graczach żadnego poczucia zagubienia. Powinni to docenić szczególnie nowi odbiorcy, którzy nie mieli styczności z pierwszą częścią i nie będą w stanie połapać się, kto jest kim, ani tym bardziej czego dokonał.
- Sprawdź aktualne ceny Kingdom Come Deliverance w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Kingdom Come Deliverance w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Kingdom Come Deliverance w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na koniec przypominamy, że Kingdom Come Deliverance 2 zadebiutuje jeszcze w 2024 roku na PC, PS5 oraz Xbox Series X|S. Dokładny termin premiery powinien zostać podany już wkrótce, zwłaszcza że czasu zostaje coraz mniej. Może już podczas Summer Game Fest poznamy dokładną datę? Któż to może wiedzieć?
Źródło: PCGamesN
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.