Last Epoch jeszcze przed premierą wersji 1.0 jawiło się jako naprawdę interesująca alternatywa dla Diablo 4, które dla corowych fanów hack’n’slashy okazało się sporym rozczarowaniem. W podsumowaniu pierwszego miesiąca obecności na rynku pełnej wersji, twórcy gry zapowiedzieli, że nie zamierzają się zatrzymywać i dalej będą rozwijać swoją produkcję. Efekty tego zobaczymy już wkrótce, a jak na razie zapowiada się to wszystko bardzo dobrze.
Ogrom zmian w aktualizacji 1.1 do Last Epoch
Dokładnmie za tydzień, czyli 9 lipca 2024 roku zadebiutuje wielka aktualizacja do Last Epoch nazwana Harbringers of Ruin. Na ten moment dowiedzieliśmy się tylko o części rzeczy, które pojawią się w grze, jednak już teraz można powiedzieć, że niektóre z nich będą fundamentalne dla całego doświadczania tej pozycji.
Jeszcze w maju na Steamie pojawił się całkiem obszerny wpis omawiający, jak deweloperzy z Eleventh Hour Games zamierzają podejść do tematu patcha 1.1, ale także kolejnych aktualizacji, które mają w planach. Same zmiany, które do tej pory zostały nam ujawnione, są całkiem ciekawe i zwiastują, że gra pod wieloma aspektami zmieni się; oczywiście na korzyść dla samych graczy.
Jednym z najważniejszych elementów zdaje się tutaj system unikania (ang. Evade), a więc coś, na co wiele osób czekało od bardzo dawna. Będzie to element rozgrywki dostępny dla wszystkich klas od samego początku i choć będą go tylko dwa ładunki, tak będziemy mogli skrócić czas ich regeneracji w miarę rozwoju postaci.

Warto podkreślić, że unikanie nie uczyni nas nieśmiertelnymi, a jedynie poprawi naszą mobilność, więc jeśli nadal będziemy znajdować się w zasięgu ataków, to będziemy dostawać obrażenia. Mowa więc o systemie poprawiającym mobilność, a niekoniecznie czymś, co da nam dodatkową przewagę w walce.
Innym intrygującym aspektem jest tzw. system Nemezis. Będzie on opierać się na wrogu, którego losowo spotkamy podczas naszej przygody, a który nie tylko będzie stanowić wyzwane (wszakże trzeba go będzie pokonać), ale też okazją do zebrania nowych, często lepszych przedmiotów. To w połączeniu z mechaniką Egg of the Forgotten może otworzyć przed doświadczonymi graczami szerokie horyzonty dostosowywania przedmiotów pod swoje buildy.
Kolejnym ciekawym elementem jest także nowy boss, który czeka na samym końcu endgame’u ,czyli Abberrothon. Samo dotarcie do niego będzie nie lada wyzwaniem, bo konieczne będzie odnalezienie tzw. Harbingers of Ruin, którzy znajdować się będą w Monolicie Losu. Dodatkowo ma być to „najtrudniejszy boss w historii Last Epoch”, a pokonanie go ma odblokować dostęp do nowej frakcji zapomnianych rycerzy. Tutaj jednak trzeba nadmienić, że nie będzie to alternatywa dla dotychczasowych frakcji, a raczej dodatek do nich.

Zmian w Last Epoch będzie jeszcze więcej, bo obejmą one także system obrony bossów, poprawa ich odporności na stany takie jak ogłuszenie czy zamrożenie, dodanie nowych przedmiotów, glifów czy wszelkich dodatkowych elementów, które mają usprawnić buildy i uprzyjemnić rozgrywkę. Jednym słowem jest to ogrom.
- Sprawdź aktualne ceny Last Epoch w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Last Epoch w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Last Epoch w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jeśli to Wam zaimponowało, to przypominamy, że to ledwie część zmian i nowości, jakie trafią do gry. Niebawem dowiemy się wszystkich szczegółów związanych z aktualizacją 1.1 do Last Epoch. Widać, że ekipie z Eleventh Hour Games zależy na swoim projekcie i wkładają w niego wszystkie swoje siły. Szacunek!
Źródło: Steam
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.