Podczas zimowej edycji PlayStation State of Play 2024 oficjalnie zapowiedziano Metro Awakening. To pierwsza odsłona serii, która została opracowana z myślą o zestawach wirtualnej rzeczywistości. Martin de Ronde (dyrektor kreatywny) oraz Samar Louwe (reżyser gry) w najnowszym odcinku PlayStation Podcast podzielili się szczegółami na temat rozgrywki.
Metro Awakening – nowe screeny oraz wywiad z twórcami gry
Jak informują deweloperzy, rozgrywka w Metro Awakening ma w dużym stopniu opierać się na rozbudowanej oraz wciągającej fabule. W proces tworzenia scenariusza zaangażowany został autor powieści, Dmitrij Głuchowski.
Co więcej, nadchodzący tytuł ma być wierny koncepcji obowiązującej w pozostałych odsłonach. Twórcy chcą zachować zdrowy balans pomiędzy walką a etapami premiującymi skradanie się.
W głównych grach wcielamy się w Artioma, który później zostaje członkiem Zakonu Sparty. Ale w Metro Awakening nasz protagonista nie jest ekspertem od walki. Mając to na uwadze, wolniejsze tempo walki oraz narracji pasuje tu bardziej niż w oryginalnej serii Metro.
Samar Louwe (reżyser Metro Awakening)
Rozsądne korzystanie z amunicji w Metro Awakening to nie tylko dobra praktyka, ale wręcz obowiązek. Studio Vertigo Games chce zachęcić graczy do eksploracji poprzez rozmieszczenie drogocennych naboi w różnych zakątkach mapy.
Na immersję wpływa także ograniczony interfejs użytkownika. Pozostała liczba pocisków nie zostanie wyświetlona na ekranie. Zamiast tego będziemy musieli fizycznie wyjąć magazynek i policzyć dostępne łuski.
Podobnie jest w przypadku z maski przeciwgazowej. Aby z niej skorzystać, w pierwszej kolejności musimy sięgnąć za ramię, ponieważ została przymocowana bezpośrednio do noszonego plecaka.
- Sprawdź aktualne ceny Metro Awakening w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Metro Awakening w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Metro Awakening w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Metro Awakening zadebiutuje w 2024 roku. Tytuł będzie kompatybilny z goglami PlayStation VR2, Meta Quest 2, Meta Quest 3 oraz Steam VR.
Źródło: Blog PlayStation
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.