Gry Activision Blizzard trafią do Ubisoft+! Umowa jest odpowiedzią Microsoftu na obawy CMA

Microsoft Activision Blizzard Ubisoft+

Jak wiemy, Microsoft wciąż dąży do przejęcia Activision Blizzard. Fuzja firm nie została jeszcze zaakceptowana w Wielkiej Brytanii, która jest jednym z najważniejszych rynków na świecie, choć kolejne kraje wydają zgody na finalizację transakcji. Microsoft jest gotów na pewne ustępstwa, w związku z czym pojawiło się nowe rozwiązanie związane z biblioteką Ubisoft+.

Ubisoft uzyska możliwość strumieniowego przesyłania gier Activision Blizzard w ramach Ubisoft+

Brad Smith, przedstawiciel Microsoftu, właśnie zaprezentował nową, przekształconą propozycję dla CMA. W ramach nowych ustaleń firma Ubisoft uzyskałaby prawa do strumieniowania w chmurze zarówno obecnych, jak i przyszłych gier Activision. Umowa stanowi reakcję na obawy wyrażone przez brytyjskich urzędników, ponieważ Microsoft nie miałby już wyłączności do oferowania tytułów Activision Blizzard w ramach Xbox Cloud Gaming. To pozwoliłoby graczom korzystanie z preferowanej przez nich usługi.

Dziś podejmujemy kolejny ważny krok w związku z tą transakcją. Aby rozwiać obawy dotyczące wpływu proponowanego przejęcia na strumieniowanie gier w chmurze zgłoszone przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków, restrukturyzujemy transakcję, aby nabyć nieco węższy zestaw praw. Obejmuje to zawarcie umowy obowiązującej w momencie zamknięcia naszej fuzji, która przenosi prawa do strumieniowania w chmurze wszystkich obecnych i nowych gier Activision Blizzard na komputery PC i konsole wydanych w ciągu najbliższych 15 lat na Ubisoft Entertainment SA, przodującego globalnego wydawcę gier. Prawa te będą obowiązywać bezterminowo.

Brad Smith, Microsoft

Zobacz też: Ranking procesorów

Tytuły Activision Blizzard zmierzają zatem do Ubisoft+. Jednak pełne uregulowanie porozumienia między Ubisoftem a Microsoftem będzie osiągalne dopiero po przejęciu twórców takich hitów jak Call of Duty i Diablo. Jak mówią zapisy w umowie, umożliwi ona francuskiemu wydawcy „promowanie różnych modeli biznesowych w zakresie licencjonowania i ustalania cen tych gier w usługach strumieniowania w chmurze na całym świecie”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.