Gry Activision Blizzard trafią do Ubisoft+! Umowa jest odpowiedzią Microsoftu na obawy CMA

Microsoft Activision Blizzard Ubisoft+

Jak wiemy, Microsoft wciąż dąży do przejęcia Activision Blizzard. Fuzja firm nie została jeszcze zaakceptowana w Wielkiej Brytanii, która jest jednym z najważniejszych rynków na świecie, choć kolejne kraje wydają zgody na finalizację transakcji. Microsoft jest gotów na pewne ustępstwa, w związku z czym pojawiło się nowe rozwiązanie związane z biblioteką Ubisoft+.

Ubisoft uzyska możliwość strumieniowego przesyłania gier Activision Blizzard w ramach Ubisoft+

Brad Smith, przedstawiciel Microsoftu, właśnie zaprezentował nową, przekształconą propozycję dla CMA. W ramach nowych ustaleń firma Ubisoft uzyskałaby prawa do strumieniowania w chmurze zarówno obecnych, jak i przyszłych gier Activision. Umowa stanowi reakcję na obawy wyrażone przez brytyjskich urzędników, ponieważ Microsoft nie miałby już wyłączności do oferowania tytułów Activision Blizzard w ramach Xbox Cloud Gaming. To pozwoliłoby graczom korzystanie z preferowanej przez nich usługi.

Dziś podejmujemy kolejny ważny krok w związku z tą transakcją. Aby rozwiać obawy dotyczące wpływu proponowanego przejęcia na strumieniowanie gier w chmurze zgłoszone przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków, restrukturyzujemy transakcję, aby nabyć nieco węższy zestaw praw. Obejmuje to zawarcie umowy obowiązującej w momencie zamknięcia naszej fuzji, która przenosi prawa do strumieniowania w chmurze wszystkich obecnych i nowych gier Activision Blizzard na komputery PC i konsole wydanych w ciągu najbliższych 15 lat na Ubisoft Entertainment SA, przodującego globalnego wydawcę gier. Prawa te będą obowiązywać bezterminowo.

Brad Smith, Microsoft

Zobacz też: Ranking procesorów

Tytuły Activision Blizzard zmierzają zatem do Ubisoft+. Jednak pełne uregulowanie porozumienia między Ubisoftem a Microsoftem będzie osiągalne dopiero po przejęciu twórców takich hitów jak Call of Duty i Diablo. Jak mówią zapisy w umowie, umożliwi ona francuskiemu wydawcy „promowanie różnych modeli biznesowych w zakresie licencjonowania i ustalania cen tych gier w usługach strumieniowania w chmurze na całym świecie”.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.