Miniony rok był dla Microsoftu i samej marki Xbox niezwykle burzliwy, ale i pełen emocji. Z jednej strony korporacji udało się wreszcie sfinalizować zakup Activision Blizzard, z drugiej na rynku pojawiły się takie pozycje, jak całkiem poprawny Starfield, czy tragiczny Redfall, które poddały pod wątpliwość zdolność Xboxa do walki z konkurencją. Jak wszystko to wpłynęło na zakończony ostatnio kwartał roku fiskalnego 2024? Okazuje się, że naprawdę pozytywnie.
Raport finansowy Microsoftu pokazuje pokaźny wzrost w sektorze związanym z marką Xbox
Według najnowszych wyników finansowych za drugi kwartał roku fiskalnego 2024 znany dostawca oprogramowania i producent konsol osiągnął 62 miliardy dolarów przychodu i zysk netto na pułapie 21,9 miliarda dolarów. W ujęciu procentowym mowa o wzrostach o odpowiednio 18 i 33%, co zdaje się jeszcze bardziej podkreślać wyjątkowo dobry okres.
Tym samym Microsoft zaliczył pierwszy kwartał, w którym ogłasza zyski jako firma o wartości przekraczającej 3 biliony dolarów. W tym przypadku nas będzie najbardziej interesować sekcja Gamingowa, która w zeszłym roku kalendarzowym doczekała się finalizacji zakupu Activision Blizzard. Oznacza to, że przychody wydawców Call of Duty liczone będą razem z ogólnymi przychodami Xboxa.
Przechodząc do konkretów, warto zaznaczyć, że przychody z treści i usług Xbox (a więc też z Xbox Game Pass) wzrosły o zawrotne 61% w stosunku do poprzedniego okresu. Wzrost został odnotowany także w przypadku sprzętu; ten wskaźnik wzrósł o 3% względem poprzedniego okresu. To zaś zdaje się efektem okresu świątecznego, a co za tym idzie — licznych promocji i rabatów.
Wszystko to sprawiło, że dział Microsoft Gaming stał się trzecią co do wielkości sekcją giganta z Redmond. W ten sposób gaming (z przychodem 7,11 mld dolarów) zagwarantował korporacji większy przychód niż dystrybucja systemu Windows (5,26 miliarda dolarów). Na pierwszych dwóch miejscach znalazła się dystrybucja pakietu Office (13,47 mld) oraz produkty serwerowe i rozwiązania chmurowe (23,95 mld).
Niestety, ale gigant z Redmond nadal nie zdecydował się na ujawnienie dokładnych danych na temat liczby subskrybentów usługi Xbox Game Pass. Nie są one aktualizowane od stycznia 2022 roku, kiedy to mowa była o liczbie 25 milionów klientów. Jedyne wzmianki na temat potencjalnych wyników przekazał jakiś czas temu sam CEO Microsoftu, który wskazał, że w momencie premiery Starfield usługa zaliczyła rekordowy wzrost subskrypcji jednego dnia.
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X na Allegro
Zdecydowanie Microsoft może zaliczyć miniony kwartał do wyjątkowo udanych, a co więcej mieć spore nadzieje na podobne wzrosty w nadchodzących okresach. Duża w tym zasługa zakupionego Activision Blizzard, jednak nie jest to jedyny czynnik odpowiadający za sukces korporacji. Czy takie tempo wzrostu da się utrzymać w przyszłości? Tego dowiemy się zapewne za kolejnych kilka miesięcy.
Źródło: The Verge
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.