Praca nad Helldivers 2 wypaliła jednego z byłych scenarzystów. „Olewałem znajomych i pracowałem całymi nocami”

helldivers 2

Helldivers 2 to swoiste objawienie 2024 roku i nie ulega wątpliwości, że nawet ostatnie zawirowania związane z wymogiem łączenia kont PSN na PC nie były zaszkodzić tej produkcji. Dla graczy jest to świetna pozycja, która dobitnie pokazuje, że da się robić wysokiej jakości grę-usługę, która może dawać sporo frajdy i nie atakować nachalnymi mikropłatnościami. Dla niektórych deweloperów jednak tworzenie tej pozycji okazało się prawdziwą drogą przez mękę…

Były deweloper Helldivers 2 przyznaje, że praca nad grą nie należała do łatwych zadań

Helldivers 2
Helldivers 2

Jeden z byłych deweloperów Helldivers 2, pełniący funkcję głównego scenarzysty — Russ Nickel — stwierdził, że praca nad ostatnią grą Arrowhead była bardzo wymagająca. Jednym z najtrudniejszych wyzwań okazało się prowadzenie ciągłej narracji, mając na uwadzę sporą nieprzewidywalność całej społeczności graczy. Z tego też powodu Nickel przyznał, że wszystko to go po prostu wypaliło; zaznacza on jednak, że winę za to ponosi tylko on sam.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Czułem się bardzo wypalony, ale to była moja wina. Chciałem, żeby Helldivers 2 było perfekcyjne, więc kompletnie się zniszczyłem. Olewałem znajomych i pracowałem całymi nocami. Firma nie naciskała na mnie w żaden sposób, to po prostu moje własne zaangażowanie pochłonęło mnie bez reszty.

Russ Nickel

Jednocześnie deweloper w dalszej części rozmowy określił prace nad rozwojem Helldivers 2 czymś w rodzaju sesji RPG. Scenarzysta — jako Mistrz Gry — prowadzi podwaliny fabularne, ale to ostatecznie gracze decydują, jak potoczą się dalsze losy całego konfliktu. Jest to coś, czego wiele gier-usług nie ma (bo też nie ma takiej opcji), a co jednocześnie czyni tytuł od Helldivers 2 czymś unikatowym.

Dla mnie to szaleństwo, że istnieje Mistrz Gry, który gra z dziesięcioma milionami graczy jednocześnie, a każdy z nich dokłada swoją cegiełkę do historii.

Russ Nickel

Co bardzo ciekawe, Nickel ma aktualnie w planach tworzenie innej gry, już pod zupełnie innym szyldem. Według jego słów ma być to RPG z taktycznym systemem walki, który ma przypominać gry z cyklu Fire Emblem. Tym jednak, co wyróżni ten tytuł od wspomnianej serii to bardziej narracyjne zorientowanie całości. No i najważniejsze — nie będzie to w żadnym stopniu gra-usługa.

Tak więc myślę, że moja nadchodząca gra będzie pewną odpowiedzią na Helldivers i na to, czego nauczyła mnie praca nad grą.

Russ Nickel

Wyznanie byłego dewelopera Helldivers 2 idealnie pokazuje, że w dzisiejszych czasach deweloperzy mają tendencję do bardzo łatwego wypalenia się. Jednocześnie przypadek gry stworzonej przez Arrowhead jest wręcz idealnym przykładem tego, jak powinny działać współczesne gry-usługi, których celem jest coś więcej niż tylko wyciąganie pieniędzy od graczy w dośćkrótkim okresie czasu.

Źródło: Inverse

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate? Skorzystaj z naszych poradników i oszczędź nawet 80% ceny!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Okazja na Black Friday już jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.