Cyberpunk 2077 przy okazji swojej premiery w 2020 roku nie grzeszył wysokiej jakości stanem technicznym, co dość mocno odbiło się na wizerunku samej gry i CD Projekt RED. Inna sprawa, że studiu nie udało się dowieźć wielu obietnic, które składane były jeszcze przed premierą (sztandarowym przykładem może być tutaj metro), co też niespecjalnie spodobało się graczom. A jak na to wszystko zareagowali deweloperzy? Słowa Pawła Sasko nie zostawiają większych złudzeń.
Paweł Sasko traktuje premierę Cyberpunk 2077 jako osobistą porażkę
W jednym z odcinków podcastu AnsweRED poruszono temat właśnie premiery Cyberpunk 2077 i tego, jak studio zareagowało na liczne problemy, które trapiły ten tytuł przy okazji debiutu. Do tematu odniósł się dość znany wielu fanom polskiego studia Paweł Sasko, który dość chętnie wypowiadał się na temat kwestii związanych z produkcją tej gry.
Deweloper przyznał, że nieudany debiut gry traktował wręcz jako osobistą porażkę, a sytuacji nie poprawiał fakt, iż sami gracze dość krytycznie podchodzili do tego co otrzymali. Akurat to raczej nie powinno dziwić, bo każdy, kto ogrywał Cyberpunk 2077 na premierę, ten pewnie pamięta liczne problemy, błędy i słabą wydajność.
Tak wiele rzeczy różniło się od Wiedźmina i czułem, że wiele się wydarzyło, mimo że stworzenie tej gry było piekielnie trudne. Potem sama premiera była naprawdę rozdzierająca serce. W pewnym sensie czułem, że była to moja osobista porażka, że nie udało mi się rozwinąć [gry] w sposób, w jaki chciałem.
Paweł Sasko
To wszystko naprawdę boli jak cholera, wiesz? Wchodząc na media społecznościowe, widząc, jak wszystko, co powiedziałem albo wiedziałem przed premierą, jest obracane w mema, grożenie mi śmiercią. Wszystkie te rzeczy naprawdę bolały, ale czułem, że ten rozwój następuje i włożyłem wszystkie wysiłki w aktualizację i Phantom Liberty.
Paweł Sasko
Jednocześnie deweloper CD Projekt RED przyznał, że prace na Cyberpunk 2077 okazały się dla niego wielką kopalnią doświadczeń. Ważne jest to, że zostaną one wykorzystane do tego, aby uniknąć podobnych wpadek przy produkcji Cyberpunk Orion.
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Sasko traktuje wszystkie te nieprzyjemne doświadczenia z okresu premiery ostatniej gry CDPR jako swego rodzaju blizny, które stanowią przeszłość, choć nadal istotną. Warto więc mieć nadzieję, że rodzime studio faktycznie wyciągnęło wnioski i Cyberpunk Orion będzie od samego początku grą dopracowaną. Na to jednak przyjdzie nam trochę poczekać.
Źródło: respawnfirst.com
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.