Portal GamesIndustry cyklicznie publikuje roczne podsumowanie branży gamingowej, korzystając z zasobów uznanych platform analitycznych, takich jak Newzoo, Sensor Tower czy ICO Analytics. W The Year In Numbers 2023 uwzględniono m.in. globalną wartość rynku, popularność edycji pudełkowych oraz najczęściej pojawiające się w mediach gry i firmy.
Najpopularniejsze i najbardziej dochodowe gry w 2023 roku. Raport The Year In Numbers
W listopadzie 2023 r. wartość rynku gier wideo wyniosła 184 mld dolarów amerykańskich. Największy udział miały tytuły mobilne (90,4 mld $), następne miejsce zajęły gry konsolowe (53,2 mld $). Podium zamykają pozycje przeznaczone na komputery osobiste (38,4 mld $).
Udział wersji pudełkowych w ujęciu ogólnym znajduje się na bardzo niskim poziomie i wynosi 5 procent (spadek o 0,8 p.p. względem poprzedniego roku). Prawdziwym bastionem wydań fizycznych są konsole (17 procent wszystkich sprzedanych kopii), a w przypadku PC mowa zaledwie o 1 procencie.
Zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Stanach Zjednoczonych bestsellerem okazało się Hogwarts Legacy. W Japonii pierwsze miejsce przypadło The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Osoby grające na smartfonach (Android i iOS) najwięcej pieniędzy wydały na tytuły opublikowane przez Tencent (7,08 mld $). Najgłębsze kieszenie mają gracze Honor of Kings (2,48 mld $).
Przeczytaj także: Najlepszy smartfon do 4000 zł
- Sprawdź aktualne ceny Baldurs Gate 3 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Baldurs Gate 3 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Baldurs Gate 3 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Co ciekawe, Xbox zdominował media – w 2023 roku aż 308 834 artykuły były poświęcone tej marce. Drugie miejsce zajmuje PlayStation (268 tys.), a trzecie Nintendo (ponad 244 tys. tekstów). Pełen raport dostępny jest na stronie GamesIndustry.
Źródło: GamesIndustry
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.