Red Dead Redemption na Switchu „imponującym” portem! Jakość rozgrywki jest porównywalna do PS4

Red Dead Redemption Nintendo Switch

Red Dead Redemption to w ostatnim czasie kontrowersyjny temat. Liczyliśmy na remake albo chociaż remaster, a dostaliśmy tylko ponowne wydanie gry na PS4 i Nintendo Switch za bardzo wysoką cenę. Niemniej warto zauważyć, że Rockstar zatroszczył się o wysoką jakość portu na „Pstryczku”, co wcześniej wcale nie było aż tak oczywiste.

Jak działa port Red Dead Redemption na Nintendo Switch?

Digital Foundry – ocena jakości portu Red Dead Redemtpion na Nintendo Switch

Jakość portu Red Dead Redemtpion na Nintendo Switch została sprawdzona przez niezawodny zespół Digial Foundry. Z oceny tej ekipy możemy dowiedzieć się, że gra wygląda lepiej niż na Xboxie 360 i porównywalnie do wersji na PS4.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Zacznijmy od najważniejszego, czyli podbicia rozdzielczości. 1080p pozwala na lepsze uwypuklenie szczegółów, na co składają się naturalnie wyrazistość odległych detali oraz redukcja szumów na drobnych elementach, takich jak ogrodzenia.

Pierwszą różnicą z PS4 jest natomiast antyaliasing, gdzie ze względu na niższe obciążenie procesora wersja gry na Switchu wykorzystuje FXAA, a konsola Sony FSR2 AMD. W tym przypadku jest nawet gorzej niż na Xboxie 360, gdzie użyto 2x MSAA.

Dalej można skupić się na głębszym porównaniu portu z wydaniem na platformę Microsoftu. Okazuje się, że zastosowano w nim identyczne ustawienia LOD dla geometrii i roślin. W skrócie oznacza to, że zakres widzenia budynków jest identyczny.

Poprawie uległa za to jakość cieni, co jest szczególnie ważne w „słonecznym” setupie. Niewielkie zmiany dotknęły też prezentacji SSR na wodzie podczas początkowego przerywnika filmowego. Poza tym Digital Foundry wskazuje, że to po prostu ta sama gra, której największą zaletą jest zwiększenie rozdzielczości w trybie dockowania oraz umożliwienie przenośnej rozgrywki.

Największym minusem pierwszego Red Dead Redemption na Switchu jest z kolei niska jakość filtrowania tekstur, która odstaje nawet od tej z Xboxa 360. Ogółem rzecz jednak biorąc, doświadczenia z zabawy są porównywalne do wersji na PS4, tyle że wyłącznie w 30 FPS-ach.

Zobacz też: Laptop gamingowy do 3500 zł

Z drugiej strony warto zwrócić też uwagę na jedną kwestię, która została na końcu podkreślona przez Digital Foundry. Mowa tu mianowicie o jakości produkcji na Switchu, dzięki której wiemy jedno – port na PS4 jako na mocniejszej konsoli – powinien być ambitniejszy i zaoferować nam więcej.

O autorze
Adrian Witczak
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Fan gier strategicznych, akcji i RPG. Swoje pierwsze kroki z grami stawiał przy PS2 i PC, obecnie preferuje bardziej platformy "Zielonych".

Liczba wpisów: 2639 (w redakcji od 17.11.2022)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.