Rosjanie nie stworzą swojego silnika do gier — brutalne zderzenie z rzeczywistością

rosyjski silnik do gier

Po wielu sankcjach i odcinaniu Rosjan od zdobyczy współczesnej techniki, wschodnie państwo postanowiło samodzielnie uporać się z niektórymi problemami i stworzyć własny silnik do gier wideo. Projekt ten okazał się przekraczać jednak wszelkie wyobrażenia, choćby w sferze finansowej.

Rosjanie jednak bez autorskiego silnika do gier?

Unreal Engine 5 MAWI Broadleaf Forest
Unreal Engine 5

Projekt stworzenia własnego silnika do gier przez Rosjan miał być finansowany przez państwo. Okazało się jednak, że plany te legły w gruzach. Powodem oczywiście czynnik ekonomiczny, a konkretniej fakt, że stworzenie narzędzia kosztowałoby znacznie więcej, niż planowano. Do tego nie przyniosłoby wymiernych zysków.

Zobacz też: Głośniki do telewizora

Opłacalność projektu jest zatem znikoma, a do kosztów należałoby doliczyć granty obiecane lokalnym deweloperom. W całą sprawę zamieszał się jednak pewien „niepaństwowy” inwestor, który może być zainteresowany rozwojem projektu. Czy zostanie on doprowadzony do końca? Tego nie wiadomo, ale i tak sytuacja na gamingowym rynku w Rosji jest i będzie nieciekawa.

Niektóre odnośniki w niniejszej publikacji to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz rozwój portalu.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Okazja ograniczona czasowo!
Z