Silent Hill 2 Remake mógł mieć więcej zmian! Bloober Team powstrzymał zapędy twórców oryginału

Silent Hill 2 Remake

Oryginalny Silent Hill 2 to produkcja kultowa, której doświadczonym graczom przedstawiać nie trzeba. Z tego też powodu polskie studio Bloober Team stoi przed nie lada wyzwaniem, bo muszą oni sprostać oczekiwaniom naprawdę wybrednych odbiorców. Ostatni trailer z PlayStation State of Play raczej niespecjalnie przypadł do gustu sporej grupie graczy, zwłaszcza że faktycznie nie powalał on kwestią oprawy wizualnej. W najnowszym wywiadzie z jednym z oryginalnych deweloperów tej pozycji dowiedzieliśmy się nieco o tym, jak sam remake widzieliby oryginalni twórcy.

Twórcy oryginalnego Silent Hill 2 chcieli sporych zmian w odświeżonej wersji gry

Silent Hill 2 Remake — gameply

W rozmowie z Hajime Okamoto przeprowadzonej przez portal Famitsu (tłumaczenie maszynowe) znalazło się kilka ciekawych stwierdzeń dotyczących podejścia deweloperów oryginalnego Silent Hill 2 do tworzonego remaku. Sam producent przyznał, że część z nich chciała wprowadzić do odświeżonego projektu kilka zmian, jednak zostały one powstrzymane przez Bloober Team.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jednak tak naprawdę japońska ekipa, w tym Nobutatsu Ito, projektant, który pracował nad oryginalną wersją, i Akira Yamaoka, który wyprodukował dźwięk, powiedzieli: „Chcemy to zmienić”. Z drugiej strony, ze strony Bloober Team pojawiło się wiele głosów, które mówiły: „Nie, nie chcemy tego zmieniać!”

Choć czasami mamy sprzeczne zdania, to w końcu dochodzimy do wspólnego punktu. Jeśli obejrzysz zwiastun, będziesz mógł zobaczyć, jak odrodził się on w nowoczesny sposób, zachowując jednocześnie dobre strony oryginału.

Hajime Okamoto

Czemu jednak twórcy chcieli coś zmieniać? Chodzi o pewnego rodzaju niechęć do tworzenia tego samego dwa razy. Z drugiej strony, dzięki twardemu stanowisku Bloober Team do zbyt drastycznych zmian nie doszło. Co ciekawe, to Okamoto twierdzi, że gdyby za Silent Hill 2 Remake odpowiadało studio z Japonii, to cały projekt wyglądałby zupełnie inaczej.

W końcu twórcy gier nie chcą odtwarzać tego, co stworzyli. Nie chcę, żeby [gracze] cieszyli się z tego samego. Było wiele rzeczy, które chciałem całkowicie zmienić w remake’u.

Jednak ostatecznie, dzięki wkładowi zespołu Bloober Team, którzy są wielkimi fanami oryginalnej wersji, udało nam się stworzyć produkt końcowy, który w dużym stopniu szanuje oryginalne dzieło.

Hajime Okamoto

Wychodzi więc na to, że oryginalni deweloperzy są zadowoleni z tego, jaką formę przybrało Silent Hill 2 Remake od Bloober Team. Pytanie tylko, czy takie samo podejście podzielą gracze, od których zależeć będzie najwięcej? Tego dowiemy się po premierze, która zaplanowana została na 8 października 2024 roku.

Źródło: Famitsu

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.