Silent Hill 2 Remake mógł mieć więcej zmian! Bloober Team powstrzymał zapędy twórców oryginału

Silent Hill 2 Remake

Oryginalny Silent Hill 2 to produkcja kultowa, której doświadczonym graczom przedstawiać nie trzeba. Z tego też powodu polskie studio Bloober Team stoi przed nie lada wyzwaniem, bo muszą oni sprostać oczekiwaniom naprawdę wybrednych odbiorców. Ostatni trailer z PlayStation State of Play raczej niespecjalnie przypadł do gustu sporej grupie graczy, zwłaszcza że faktycznie nie powalał on kwestią oprawy wizualnej. W najnowszym wywiadzie z jednym z oryginalnych deweloperów tej pozycji dowiedzieliśmy się nieco o tym, jak sam remake widzieliby oryginalni twórcy.

Twórcy oryginalnego Silent Hill 2 chcieli sporych zmian w odświeżonej wersji gry

Silent Hill 2 Remake — gameply

W rozmowie z Hajime Okamoto przeprowadzonej przez portal Famitsu (tłumaczenie maszynowe) znalazło się kilka ciekawych stwierdzeń dotyczących podejścia deweloperów oryginalnego Silent Hill 2 do tworzonego remaku. Sam producent przyznał, że część z nich chciała wprowadzić do odświeżonego projektu kilka zmian, jednak zostały one powstrzymane przez Bloober Team.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jednak tak naprawdę japońska ekipa, w tym Nobutatsu Ito, projektant, który pracował nad oryginalną wersją, i Akira Yamaoka, który wyprodukował dźwięk, powiedzieli: „Chcemy to zmienić”. Z drugiej strony, ze strony Bloober Team pojawiło się wiele głosów, które mówiły: „Nie, nie chcemy tego zmieniać!”

Choć czasami mamy sprzeczne zdania, to w końcu dochodzimy do wspólnego punktu. Jeśli obejrzysz zwiastun, będziesz mógł zobaczyć, jak odrodził się on w nowoczesny sposób, zachowując jednocześnie dobre strony oryginału.

Hajime Okamoto

Czemu jednak twórcy chcieli coś zmieniać? Chodzi o pewnego rodzaju niechęć do tworzenia tego samego dwa razy. Z drugiej strony, dzięki twardemu stanowisku Bloober Team do zbyt drastycznych zmian nie doszło. Co ciekawe, to Okamoto twierdzi, że gdyby za Silent Hill 2 Remake odpowiadało studio z Japonii, to cały projekt wyglądałby zupełnie inaczej.

W końcu twórcy gier nie chcą odtwarzać tego, co stworzyli. Nie chcę, żeby [gracze] cieszyli się z tego samego. Było wiele rzeczy, które chciałem całkowicie zmienić w remake’u.

Jednak ostatecznie, dzięki wkładowi zespołu Bloober Team, którzy są wielkimi fanami oryginalnej wersji, udało nam się stworzyć produkt końcowy, który w dużym stopniu szanuje oryginalne dzieło.

Hajime Okamoto

Wychodzi więc na to, że oryginalni deweloperzy są zadowoleni z tego, jaką formę przybrało Silent Hill 2 Remake od Bloober Team. Pytanie tylko, czy takie samo podejście podzielą gracze, od których zależeć będzie najwięcej? Tego dowiemy się po premierze, która zaplanowana została na 8 października 2024 roku.

Źródło: Famitsu

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.