Jak zauważył jeden z analityków i ekspertów patentowych, Florian Mueller, Sony od ponad dekady wprost nazywa swoją konkurencję gorszą w składanych przez siebie wnioskach patentowych. Jego zdaniem jest to „dziecinne” oraz „nieprofesjonalne” podejście. Mueller omówił problematyczne zachowanie firmy we wpisie na swoim blogu.
Ekspert patentowy atakuje Sony za nazywanie konkurencji gorszą w swoich wnioskach patentowych
Jako przykład „nieprofesjonalnego” zachowania ze strony Sony, Mueller przytacza m.in. ostatni wniosek patentowy firmy dotyczący nowego kontrolera. W dokumencie wprost nazwano innych producentów podobnego sprzętu do gier gorszymi.
Jak jednak zauważył analityk, nie jest to nowa praktyka ze strony Sony. „Niebiescy” mają bowiem odnosić się w ten sposób we wnioskach patentowych do swoich rywali od co najmniej 2011 roku.
To niesamowite, że nikt wcześniej nie odkrył tej „tradycji” i że żaden urząd patentowy nie powiedział im dawno temu, żeby przestali to robić raz na zawsze. Wnioski patentowe nie mogą być instrumentami propagandowymi dla konsolowych wojowników.
Florian Mueller
Mueller wyjaśnił również, że powszechne jest uzasadnianie we wnioskach patentowych, dlaczego jeden wynalazek jest lepszy od drugiego. Nazywanie wprost swoich konkurentów gorszymi jest jednak jego zdaniem „bezinteresowne, głupie, dziecinne i nieprofesjonalne”.
Zobacz też: Lekki laptop – najlepsze modele
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny PlayStation 5 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Następnie Mueller przytoczył 11 innych przykładów sytuacji, gdy Sony opisywało swoją konkurencję jako „inny, choć gorszy producent” w składanych dokumentach patentowych. Według niego to była jednak jedynie próbka wszystkich wniosków, w których „Niebiescy” mieli ubliżać rynkowym rywalom.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.