Chiński rynek gier jest ogromny, dlatego nie dziwi, że wielcy gracze tego biznesu uważnie go obserwują, by położyć na nim swoje ręce. Jedną z takich firm jest Sony, które podejmuje kolejne poważne kroki w celu dotarcia do odbiorców z Państwa Środka, przeznaczając na to setki tysięcy dolarów. China Hero Project od twórców PlayStation wchodzi w kolejną fazę.
Sony rozpoczyna 3. sezon China Hero Project — celem jest sprzedanie 7 milionów konsol PlayStation 5 w Państwie Środka
Serwis Reuters potwierdził w swoim wpisie, że Sony otwiera 3. sezon China Hero Project, który polega na wspieraniu chińskich producentów w wydawaniu gier lokalnie oraz globalnie. Twórcy PlayStation zainwestują milion juanów (ok. $140 000) w każdą pozycję stworzoną w Chinach, którą będą inkubować.
Jak podkreśla sam, Reuters, krok ten ma na celu rzucenie rękawicy Microsoftowi również szukającemu deweloperów na chińskim rynku. Obecnie największym sukcesem Sony na tym polu było partnerstwo z twórcami Genshin Impact, co okazało się złotym strzałem przynoszącym ogromne zyski. Japońska korporacja celuje w wydanie kolejnych gier tego pokroju.
Chcemy, aby gracze na całym świecie lepiej zrozumieli kreatywność, która pochodzi z Chin. Zawsze miałem marzenie, by gry na konsole stały się naturalną częścią codziennej rozrywki dla Chińczyków.
Tatsuo Eguchi, prezes Sony Interactive Entertainment Shanghai
Zobacz też: Najlepsze gry na telefon
Pierwszymi tytułami wspomnianymi w ramach 3. sezonu China Hero Project są Lost Soul Aside i Convallaria, a zgodnie z zapowiedziami wydawcy jest to dopiero szczyt góry lodowej. Aktualna faza projektu ma być znacznie większa niż dwie poprzednie. Ostatecznie Sony chce pobić dwukrotnie sprzedaż PS5,względem PS4 oraz zwiększyć popularność konsol stacjonarnych na chińskim rynku.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.