Właśnie trwa drugi dzień rozprawy pomiędzy FTC i Microsoftem, której przedmiotem jest batalia „Zielonych” o przejęcie Activision Blizzard. Przy tej okazji prawnik amerykańskiej organizacji zapytał Phila Spencera o rozwój Minecrafta na PS5. Szef Xboxa wyznał, że wpływ na powolne opracowywanie tej wersji miały działania Sony, które polegały na opóźnieniu wysyłki zestawów deweloperskich.
Phil Spencer o rozwoju Minecrafta na PS5. „Sony niechętnie wysyłało nam zestawy deweloperskie PlayStation”
Pytanie prawnika FTC dotyczyło optymalizacji Minecrafta do wersji natywnej dla PS5. Phil Spencer odparł, że jej rozwój napotkał na trudności przez działania Sony, które opóźniało wysłanie Microsoftowi zestawów deweloperskich.
Sony niechętnie wysyłało nam zestawy deweloperskie PlayStation… opóźniło to nasze prace nad Minecraftem na PS5.
Phil Spencer
Zaznaczmy, że Minecraft naturalnie działa na najnowszej konsoli Sony. Jest to jednak wydanie stworzone z myślą o PS4, które da się uruchomić na PS5 za pomocą wstecznej kompatybilności.
Słyszący to gracze zaczęli się zapewne zastanawiać, czy był to powód, dla którego do dziś Minecraft nie został ulepszony do standardów PS5. Należy jednak wspomnieć, że podobnie wygląda to w przypadku konsol Microsoftu – tutaj też mamy do dyspozycji jedynie wersję z Xboxa One, podczas gdy wciąż nie doczekaliśmy się ulepszenia gry do standardów Xboxów Series X|S.
Być może istnieją więc jeszcze inne problemy, przez które do dziś nie ujrzeliśmy next-genowych uaktualnień Minecrafta. Tego niestety się dziś nie dowiedzieliśmy.
Ostatnio natomiast Jim Ryan wypowiedział się o udzielaniu Activsion Blizzard informacji na temat PS6. Szef PlayStation przyznał, że jego firma nie mogłaby tego zrobić po fuzji ABK z Microsoftem.
Zobacz też: Kody do Wiedźmin 3
- Sprawdź aktualne ceny Minecraft w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Minecraft w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Minecraft w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Przypomnijmy, że Minecraft należy do Microsoftu od 2014 roku. To właśnie wtedy „gigant z Redmond” wykupił studio odpowiedzialne za grę – Mojang – za kwotę 2,5 miliarda dolarów.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.