Sony opóźniało wysyłkę devkitów do Microsoftu. Phil Spencer o trudnościach w rozwoju Minecrafta na PS5

Minecraft

Właśnie trwa drugi dzień rozprawy pomiędzy FTC i Microsoftem, której przedmiotem jest batalia „Zielonych” o przejęcie Activision Blizzard. Przy tej okazji prawnik amerykańskiej organizacji zapytał Phila Spencera o rozwój Minecrafta na PS5. Szef Xboxa wyznał, że wpływ na powolne opracowywanie tej wersji miały działania Sony, które polegały na opóźnieniu wysyłki zestawów deweloperskich.

Phil Spencer o rozwoju Minecrafta na PS5. „Sony niechętnie wysyłało nam zestawy deweloperskie PlayStation”

Zwiastun Minecrafta

Pytanie prawnika FTC dotyczyło optymalizacji Minecrafta do wersji natywnej dla PS5. Phil Spencer odparł, że jej rozwój napotkał na trudności przez działania Sony, które opóźniało wysłanie Microsoftowi zestawów deweloperskich.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Sony niechętnie wysyłało nam zestawy deweloperskie PlayStation… opóźniło to nasze prace nad Minecraftem na PS5.

Phil Spencer

Zaznaczmy, że Minecraft naturalnie działa na najnowszej konsoli Sony. Jest to jednak wydanie stworzone z myślą o PS4, które da się uruchomić na PS5 za pomocą wstecznej kompatybilności.

Słyszący to gracze zaczęli się zapewne zastanawiać, czy był to powód, dla którego do dziś Minecraft nie został ulepszony do standardów PS5. Należy jednak wspomnieć, że podobnie wygląda to w przypadku konsol Microsoftu – tutaj też mamy do dyspozycji jedynie wersję z Xboxa One, podczas gdy wciąż nie doczekaliśmy się ulepszenia gry do standardów Xboxów Series X|S.

Być może istnieją więc jeszcze inne problemy, przez które do dziś nie ujrzeliśmy next-genowych uaktualnień Minecrafta. Tego niestety się dziś nie dowiedzieliśmy.

Ostatnio natomiast Jim Ryan wypowiedział się o udzielaniu Activsion Blizzard informacji na temat PS6. Szef PlayStation przyznał, że jego firma nie mogłaby tego zrobić po fuzji ABK z Microsoftem.

Zobacz też: Kody do Wiedźmin 3

Przypomnijmy, że Minecraft należy do Microsoftu od 2014 roku. To właśnie wtedy „gigant z Redmond” wykupił studio odpowiedzialne za grę – Mojang – za kwotę 2,5 miliarda dolarów.

O autorze
Adrian Witczak
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Fan gier strategicznych, akcji i RPG. Swoje pierwsze kroki z grami stawiał przy PS2 i PC, obecnie preferuje bardziej platformy "Zielonych".

Liczba wpisów: 2701 (w redakcji od 17.11.2022)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.