Spider-Man 2 to „technologiczny triumf” Insomniac Games! Oba tryby graficzne zachwycają dopracowaniem

Spider-Man 2

Piątkowa premiera Spider-Man 2 to jedno z najważniejszych, o ile nie najważniejsze wydarzenie w tegorocznym kalendarzu wydawniczym PlayStation. Świadczyć też może o tym niezwykle mocny start, jaki zanotowała ta produkcja na brytyjskim rynku, gdzie pod względem fizycznych wydań znajduje się w TOP5 debiutów 2023 roku. Redakcja Digital Foundry postanowiła wziąć „na tapet” kwestie techniczne i okazje się, że Insomniac Games dowiozło świetną pozycję.

Spider-Man 2 pod względem technologicznym stoi na wyjątkowo wysokim poziomie

Spider-Man 2 – analiza techniczna Digital Foundry

Digital Foundry analizując techniczne aspekty Spider-Mana 2, zauważa, że oba tryby graficzne prezentują wysoki poziom, choć oczywiście są pomiędzy nimi pewne zauważalne różnice. Na pierwszy rzut oczywiście idzie sam obraz, który w trybie wydajności staje się nieco bardziej rozmyty.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Poza tym tryb nastawiony na większą liczbę klatek na sekundę cechuje się mniejszą liczbą refleksów świetlnych, mniej realistycznych odbić np. na szybach samochodów. Gorzej wyglądają też takie aspekty jak np. roślinność, która traci znacząco na szczegółowości.

Widać też, że w trybie wydajności zmniejsza się zagęszczenie liczby NPC-ów zwłaszcza na nieco większych dystansów od gracza.

Spider-Man 2 porównania graficzne
Spider-Man 2 porównanie trybu jakości (lewa) i wydajności (prawa) (źródło: Digital Foundry)

Mimo tego w przypadku budynków odbicia nadal występują i prezentują się nie najgorzej. Do tego sama liczba klatek na sekundę jest raczej stabilna. Oczywiście zdarzają się okazjonalne spadki o 1 czy 2 FPS-y, zwłaszcza w momentach, gdy na ekranie dzieje się wyjątkowo dużo.

Przeczytaj też: Ranking monitorów do gier

Sam tryb jakości również stoi na zadowalającym poziomie i jeśli ktoś preferuje wyższą rozdzielczość, to nawet w trybie 30 FPS-ów jest to komfortowa rozgrywka. Sama analiza kończy się stwierdzeniem, że Spider-Man 2 to „kolejny technologiczny triumf” deweloperów od Insomniac Games.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OKAZJA ROKU!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.