Tu i tam słyszy się, że pudełkowe wydania gier powoli umierają. Okazuje się jednak, że jeszcze nie jest tak źle. W przypadku UK nadal odpowiadają bowiem za całkiem znaczny procent sprzedaży.
Pudełkowe wydania gier odpowiadają za znaczny procent sprzedaży w UK
Czy sprzedaż gier pudełkowych nieustannie spada? To na pewno. Nie trzeba jednak jeszcze rozpaczać, bo wcale nie jest tak źle.
I tak (odejmując Nintendo, które nie dostarcza danych za sprzedaż digital) okazuje się, że w UK wydania fizyczne to aż 38% sprzedaży 20 najpopularniejszych gier. Rozstrzał w tym przypadku jest spory.
Dla przykładu, w FIFA 23 digital odpowiada za 61,7% sprzedaży. W przypadku Call of Duty Modern Warfare to już 68,7%, a Diablo 4 – aż 84,7%.
Jest jeszcze jednak druga strona medalu. I tak Spider-Man 2 sprzedawał się lepiej w pudełkach. Cyfrowo w PS Store kupiło go zaledwie 46,6% graczy.
Podobnie jest z God of War: Ragnarok. Tutaj cyfra to jedyne 24,3% wszystkich kupców. Wychodzi więc na to, że fani PlayStation nadal cenią sobie pudełka.
Jedna uwaga – zestawy gier cyfrowych z konsolami nadal liczą się jako sprzedaż fizyczna. W ten sposób zaburzyło to zapewne pogląd na kilka tytułów pokroju Minecrafta, gdzie teoretycznie mamy tutaj zaledwie 20,5% sprzedaży wygenerowanej cyfrowo, a praktycznie produkcja ta była częstym gościem różnorakich „bundli”.
- Sprawdź aktualne ceny God Of War: Ragnarok w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny God Of War: Ragnarok w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny God Of War: Ragnarok w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny God Of War: Ragnarok na Allegro
Tak czy inaczej, wygląda na to, że pudełka jeszcze się nigdzie nie wybierają – przynajmniej nie dla większości gier AAA. A do kiedy taki stan rzeczy się utrzyma? To dosyć jasne, że do momentu, kiedy dystrybucja fizyczna będzie dla wydawców opłacalna.
Źródło: GamesIndustry.biz
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.