Niedawna wielka aktualizacja do Starfield była dotychczas dostępna wyłącznie w wersji beta gry na Steamie. Teraz trafiła już do wszystkich graczy. W związku z tym warto przypomnieć o liście wszystkich zmian, które zawiera najnowszy patch.
Starfield – aktualizacja 1.9.51
Najnowszy, ogromny patch do Starfield jest już dostępna do pobrania. Zmienia ona całkiem sporo, od animacji przez oświetlenie po naprawę błędów.
Warto wspomnieć, że wcześniej update był testowany w wersji beta gry. Stąd wiemy, jak zmieniły się niektóre rzeczy – dla przykładu można powiedzieć, że Starfield w niektórych miejscach potrafi teraz pod względem kolorystyki przypominać Cyberpunka 2077.
No ale tak czy inaczej, oto lista rzeczy, które zostały wprowadzone wraz z aktualizacją 1.9.51 do Starfield:
Animacje
- Od teraz po przejściu do widoku 3-osobowego postać gracza mruga, zamiast mieć nieustannie zamknięte oczy.
- Rozwiązano rzadko występujący problem z niewielkim przycinaniem się animacji widocznym w widoku 3-osobowym.
Stworzenia i wrogowie
- Usunięto problem z niewidzialnymi stworzeniami występujący na niektórych planetach.
- Usunięto problem, w wyniku którego niektórzy wrogowie stali, zamiast upadać na ziemię.
Załoga i towarzysze
- Poprawiono rozmieszczenie członków załogi i towarzyszy przy kokpicie po szybkiej podróży na pokład statku.
- Usunięto błąd, przez który mogło dojść do zablokowania sterowania podczas rozmowy z towarzyszem bez przechodzenia do trybu dialogu przy jednoczesnej próbie opuszczenia statku.
Ogólne
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał użytkownikom systemu Windows zapisywanie rozgrywki, jeśli ich nazwa użytkownika zawierała pewne znaki (PC).
- Usunięto rzadko występujący błąd powodujący uszkodzenie zapisu rozgrywki na PC (MSS i Steam).
- Usunięto błąd, który mógł doprowadzić do zablokowania sterowania lub nagłego wyłączenia gry po wczytaniu szybkiego zapisu w trybie celowania.
- Naprawiono znacznik gracza podążający za kamerą na mapie powierzchni.
- Usunięto rzadko występujący błąd uniemożliwiający dostęp do menu głównego, gdy na ekranie wyświetlany jest komunikat „Naciśnij dowolny przycisk, aby rozpocząć” (Xbox).
- Od teraz typ ciała nie powinien być resetowany do domyślnego po wczytaniu w menu głównym zapisu astrana.
- Naprawiono migotanie panelu windy w Wieży Handlowej w Neonie.
- Poprawiono wygląd materiału kiosku Ryujinu nocą.
- Usunięto rzadko występujący błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie panelu z liczbą godzin od ostatniego wypadku w Cydonii.
- Dodano optymalizacje synchronizacji zapisów rozgrywki w chmurze (MSS/Xbox).
- Ulepszono zachowanie tłumów, gdy pożądany cel jest zarezerwowany.
- Usunięto błąd, który powodował pojawianie się czasem w powietrzu wrót śluzy po przybyciu do lokacji.
- Usunięto błąd, przez który w interfejsie kreatora statków pojawiał się niewłaściwy tekst.
- Naprawiono przywracanie sesji gry po wyłączeniu jej w trybie oszczędzania energii (Xbox).
- Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność gry.
Grafika
- Usprawniono obsługę ekranów panoramicznych (32:9, 21:9 i 16:10).
- Dodano wsparcie dla wyświetlania geometrii dysku słonecznego.
- Od teraz z powierzchni planet widać cienie rzucane na planetarne pierścienie.
- Ulepszono oczy i skórę postaci tworzących tłum.
- Ulepszono odbicia na wodzie.
- Ulepszono cienie kontaktowe na skórze postaci (Xbox i PC ustawienia średnie/wysokie/ultra).
- Ulepszono cienie kontaktowe na ubraniach postaci (PC ustawienia wysokie/ultra).
- Ulepszono cienie kontaktowe w trybie 1-osobowym (PC ustawienia ultra).
- Ulepszono oświetlenie w menu generowania postaci.
- Zmniejszono częstotliwość występowania pomniejszych artefaktów podczas przejść kamery w przerywnikach filmowych.
- Zmniejszono migotanie występujące podczas licznych efektów graficznych (burza piaskowa, baseny ze żrącą cieczą, wodospady).
- Usunięto rzadko występujący błąd powodujący blokowanie kamery podczas obserwowania latającej fauny w trybie przenośnego skanera (Xbox).
- Usunięto potencjalne zablokowanie sterowania powodowanego otworzeniem menu gry na chwilę przed rozpoczęciem dialogu z inną postacią.
- Rozwiązano problemy związane z cieniami, migotaniem i artefaktami.
- Poprawiono widoczność efektu flary słońca podczas jego wschodu i zachodu.
- Usunięto rzadko występujący problem, przez który piana i zanieczyszczenia nie były wyświetlane.
- Usunięto rzadko występujące migotanie efektów graficznych w przestrzeni kosmicznej (Xbox Series S).
- Usunięto rzadko występujące migotanie włosów (Xbox Series X/S).
- Usunięto okazjonalne migotanie cyfrowych obrazów i ekranów telewizyjnych.
- Poprawiono wygląd efektu bloom podczas aktywacji przenośnego skanera.
- Ulepszono wygląd chmur podczas zmiany pogody.
- Naprawiono rzadko występujący błąd, przez który ruch trawy był sprzeczny z kierunkiem wiatru.
- Zmniejszono intensywność efektu bloom podczas rozmycia w ruchu (PC).
- Rozwiązano problem z efektem umiejętności „Dyskrecja”, który czasem nie działał w trakcie korzystania z przenośnego skanera.
- Usunięto problem z widoczną w oddali krawędzią oceanu, gdy obserwowano jego powierzchnię z bardzo wysoka.
- Usunięto widoczne rzadko w przerywnikach białe migoczące kropki wokół włosów postaci.
- Poprawiono czytelność mapy gwiezdnej w trybie dużego rozmiaru fontu w menu.
- Usunięto błąd, przez który w menu ekwipunku czasem nie był generowany podgląd, gdy gracz korzystał z myszy (PC).
- Naprawiono problem z małą głębią ostrości, który występował czasem podczas strzelania, przełączania okna za pomocą klawiszy Alt+Tab i opuszczania ekranu rozmowy.
- Naprawiono występujące sporadycznie problemy ze zmianą oświetlenia po wczytaniu lub wyjściu z lokacji.
- Usunięto błąd, który mógł po.wodować pojawianie się w oddali tymczasowych pasm we mgle.
- Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł powodować wyświetlanie mgły w niewłaściwym kolorze.
- Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł powodować znikanie kamieni znajdujących się w pobliżu gracza na powierzchni planety.
- Usunięto błąd powodujący nagłe wyłączenie się gry, które mogło wystąpić po włączeniu DLSS przy aktywnej dynamicznej rozdzielczości (PC).
- Usunięto migotanie i opóźnienie w wyświetlaniu cieni, które mogły występować po wyłączeniu pauzy w grze.
- Usunięto artefakty związane z FSR2 i DLSS (szum, czarne kropki, poświata).
- Usunięto migotanie widoczne podczas korzystania z przenośnego skanera przy włączonym DLSS.
- Naprawiono początkowe oświetlenie po lądowaniu na planecie.
- Poprawiono oświetlenie w 73 lokacjach.
- Naprawiono różne problemy związane z geometrią, teksturami i poświatą.
Placówki
- Usunięto rzadko występujący problem z brakującym terenem po szybkiej podróży do placówki w pobliżu Nowej Atlantydy.
- Usunięto błąd, przez który wyburzone z placówki obiekty po powrocie do tej placówki pojawiały się w niej ponownie.
- Usunięto błąd, przez który obrażenia zadawane przez zagrożenia pozostawały mimo usunięcia ich źródła z placówki za pomocą wyburzania.
- Usunięto błąd, przez który połączenia towarowe placówki były usuwane z listy terminalu, gdy zostały połączone, odłączone, a następnie ponownie połączone z innym połączeniem towarowym podczas sekwencji lądowania statku.
- Usunięto błąd, przez który skrzynie na broń zbudowane przez gracza w placówce były wypełniane bronią i amunicją po przeładowaniu gry.
Moce
- Usunięto rzadko występujący błąd, przez który moc „Zakrzywienie czasu” mogła pozostawać włączona.
- Usunięto błąd, przez który użycie mocy „Zakrzywienie czasu” w stanie nieważkości mogło powodować ekstremalnie duże przyśpieszenie.
- Od teraz moc „Rozbłysk słoneczny” może zadawać trafienia krytyczne.
Zadania i losowe spotkania
- Absolutna moc: Dodano brakującą tabliczkę w sejfie, bez której ukończenie opcjonalnego celu „Odszukaj dowody, aby zaszantażować Ayumi Komiko” było niemożliwe.
- Prześwietlenie: Usunięto błąd, który mógł doprowadzić do zablokowania sterowania w sytuacji, gdy gracz został schwytany przez ochronę.
- Porzucony statek: Usunięto błąd uniemożliwiający graczowi dostanie się do fotela pilota, jeśli nie miał on dostępu do zaawansowanych zamków.
- Na koszt zakładu: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który drzwi do Sub 12 pozostawały zablokowane.
- Echa przeszłości: Usunięto błąd powodujący utknięcie Delgado na dole schodów podczas realizowania celu „Kontynuuj eksplorację Zamka”, który mógł wystąpić po opuszczeniu Zamka podczas rozmowy o historii Delgado.
- Echa przeszłości: Usunięto błąd, który mógł sprawić, że broń Mathisa i Delgado stawała się niewidzialna.
- Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który transfer danych nie rozpoczyna się po umieszczeniu rdzenia danych.
- Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który polecenie dokowania nie było wyświetlane na Dziedzictwie, jeśli gracz oddokował się od Dziedzictwa, a następnie przeładował zapis rozgrywki przed rozpoczęciem misji.
- Piętro kierownicze: Usunięto błąd, przez który gracze mogli utknąć w krześle w sali konferencyjnej siedziby głównej Ryujin Industries.
- Nieudana komunikacja: Usunięto błąd, który uniemożliwiał graczowi ukończenie zadania, jeśli wyeliminował wszystkich członków układu obronnego (Albana Lopeza, Jacquelyn Lemaire i Chandę Bandę).
- Głębiej w nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący nagłe wyłączenie gry przy próbie zadokowania do Oka.
- Piechur: Usunięto błąd, przez który drzwi prowadzące do Lezamy były zablokowane, jeśli gracz opuścił lokację w trakcie zadania i wrócił do niej po jakimś czasie.
- Wroga inteligencja: Naprawiono zablokowane drzwi w pomieszczeniu tuneli parowych, w którym następuje transformacja terrormorfa.
- W nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd, który blokował rozpoczęcie tego zadania po ukończeniu zadania „Stare Śmieci”.
- W nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który lokacja świątyni mogła nie być wypełniana, gdy gracz otrzymywał polecenie udania się do niej.
- Koniec Dziedzictwa: Usunięto błąd, który blokował interakcję z Delgado, gdy znajdował się za szybą w centrum dowodzenia Klucza.
- Koniec Dziedzictwa: Naprawiono stertę szczątków, w której gracz mógł utknąć, próbując dotrzeć do kantyny.
- Tęsknota ponad miarę: Naprawiono rozmowę Sary i Waltera, która nie uruchamiała się w Loży.
- Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, przez który towarzysze nie podążali za graczem podczas zadań osobistych.
- W biegu: Usunięto błędy, przez które Mei Devine stawała się niedostępna, co uniemożliwiało zrealizowanie celu „Wysłuchaj wprowadzenia Mei Devine”.
- W biegu: Usunięto błąd, który mógł zablokować sterowanie, gdy gracz siadał przy stole, aby porozmawiać z Jade MacMillan.
- Mały krok: Usunięto rzadko występujący błąd, który uniemożliwiał Lin/Hellerowi wyjście ze śluzy powietrznej.
- Operacja „Gwiezdne ziarno”: Naprawiono zły widok, który mógł wystąpić po wejściu na pokład Beagle’a po długiej bezczynności.
- Moc nie z tego świata: Usunięto błąd, który mógł powodować przegapienie świątyń astran i zakłóceń skanera, co mogło uniemożliwić zdobycie wszystkich astrańskich mocy w danym wszechświecie.
- Twarde lądowanie: Usunięto błąd, który mógł wystąpić podczas realizacji celu „Spotkaj się z Mileną Axelrod” i uniemożliwić pojawienie się statków w pożądanym miejscu.
- Cienie w Neonie: Usunięto błąd, który mógł wystąpić, gdy gracz użył wiele razy z rzędu drzwi do biura Jaylena Pryce’a, zanim ten przeszedł do Rdzenia Neonu.
- Supra et Ultra: Usunięto błąd powodujący blokowanie sterowania, gdy gracz wchodził do symulatora lotu w chwili, gdy strażnik próbował go aresztować.
- Kradzież zasilania: Poprawiono rozmieszczenie skrzynek z bezpiecznikami, które mogły być niedostępne po ataku Łowcy na Lożę.
- Najlepsi z najlepszych: Usunięto błąd blokujący postępy misji po rozmowie z Naevą i Jasmine w pomieszczeniu technicznym.
- Puste gniazdo: Usunięto błąd, który mógł sprawiać, że broń Sama Coe stawała się niewidzialna w domu Jacoba.
- Serce Marsa: Naprawiono kolejną lokację, która mogła uniemożliwić zdobycie Serca Marsa.
- Blada Pani: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący błędne rozmieszczenie tabliczki z dziennikiem załogi i w konsekwencji blokujący rozgrywkę.
- Z LUN na szczyt: Od teraz Phil Hill przyjmuje dane badawcze dotyczące Sumati.
- Relikty wojny: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić Kaiserowi dotarcie na miejsce misji.
- Gdzie powstaje nadzieja: Usunięto błąd powodujący nagłe wyłączenie się gry związany z ciągiem określonych działań gracza.
Statki i ich personalizacja
- Usunięto kolejny błąd, który mógł sprawiać, że asteroida podążała za statkiem przemierzającym przestrzeń kosmiczną.
- Usunięto błąd, przez który właz statku był oznaczany jako niedostępny po zmianie domyślnego statku.
- Usunięto błąd, przez który statek mógł znaleźć się w niezamierzonym stanie, gdy nastąpiła próba użycia szybkiej podróży podczas skoku grawitonowego.
- Usunięto błąd widoku, który mógł wystąpić podczas szybkiej podróży w trybie celowania statku.
- Usunięto błąd, który mógł wystąpić po wejściu do trybu celowania statku tuż po wybraniu skoku grawitonowego.
- Usunięto błąd, który powodował pojawianie się niefunkcjonalnych drabin, gdy gracz zmodyfikował swój statek za pomocą modułów „Taiyo – uniwersalna przystań 2×2 – góra A” i „Deimos 1×1”.
- Usunięto błąd, przez który wznowienie ostrzału po naprawie broni legendarnego statku trwało zbyt długo.
- Poziom trudności walki w przestrzeni kosmicznej od teraz powinien odpowiadać poziomowi trudności walki naziemnej wzrastającemu wraz z kolejnymi przejściami przez Jedność.
- Usunięto błąd, który powodował zmianę nazw statków po wczytaniu zapisu wyjściowego stworzonego po zadokowaniu do stacji kosmicznej.
- Usunięto błąd, przez który znacznik nie wskazywał bieżącego domyślnego statku po wykonaniu zapisu/wczytania rozgrywki między różnymi statkami.
- Usunięto błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie Frontiera, gdy statek niebędący statkiem domyślnym został usunięty z lądowiska.
Umiejętności
- Odnowa: Efekt graficzny umiejętności „Odnowa” nie jest już uruchamiany po uruchomieniu przenośnego skanera w widoku 3-osobowym.
- Badanie: Naprawiono problem z postępami wyzwania związanego z badaniem dotyczącym zasobów mineralnych.
- Systemy celownicze: Usunięto niespójności związane z 3. i 4. poziomem.
Broń i przedmioty
- Poprawiono nieprawidłową liczbę przeładowań, która mogła pojawić się po użyciu pakietu urazowego.
- Naprawiono problemy z polem widzenia i przybliżaniem podczas korzystania z lunet broni.
- Usunięto błąd, przez który efekt dźwiękowy broni czasem był nadal odtwarzany już po zabiciu wroga.
- Usunięto błąd, przez który stan wieżyczki nie był właściwie przywracany po zapisaniu i wczytaniu stanu rozgrywki.
- Usunięto błąd, przez który oświetlenie hełmu nie było widoczne w widoku 3-osobowym po zapisaniu i wczytaniu stanu rozgrywki.
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X na Allegro
Jak widać po powyższym zestawieniu, rzeczywiście mowa o ponad 100 poprawkach. Bethesda naprawdę postarała się więc, aby ulepszyć Starfield tak, aby sprawiał teraz więcej frajdy.
Źródło: Bethesda
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.