Starfield z ulepszonym silnikiem ma wyglądać świetnie! Microsoft pomógł Bethesdzie

Starfield

Nadchodząca produkcja Bethesdy jest niezwykle gorącym tematem, a pokaz Starfield Direct nadal szeroko omawia się w mediach. Twórcy chętnie opowiadają o swojej grze i dzielą się kolejnymi szczegółami z oczekującymi na premierę fanami. Tym razem Todd Howard postanowił powiedzieć kilka słów na temat ulepszonego silnika gry, jaki został użyty przy tworzeniu Starfield.

Todd Howard chwali możliwości Creation Engine 2. Ulepszony silnik ma sprawić, że Starfield będzie wyglądał świetnie

Wywiad z Toddem Howardem na kanale Kinda Funny Games

Jakiś czas temu na YouTube’owym kanale Kinda Funny Games odbyła się transmisja na żywo z udziałem Todda Howarda. Przedstawiciel Bethesdy odpowiedział na różnorodne pytania dotyczące nadchodzącej produkcji, w tym między innymi odnosząc się do ulepszonego silnika gry. Jak wspomniał Howard, zespół odpowiedzialny za Starfield jest niezwykle zadowolony z pracy na zaktualizowanym Creation Engine 2.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Nasz zespół techniczny to czarodzieje, prowadzeni przez Chrisa Rodrigueza i Joela Dinolta. To, co potrafimy osiągnąć w naszej grze i jak niezwykle prezentują się wszystkie symulowane obiekty, na pełnych planetach – nasz model oświetlenia jest po prostu niesamowity… to GI (globalne oświetlenie) w czasie rzeczywistym.

Todd Howard

W ramach przypomnienia Creation Engine 2 jest ulepszoną wersją poprzedniego silnika gry stworzonego przez Bethesdę, na którym powstały takie produkcje jak The Elder Scrolls 5: Skyrim, Fallout 4 i Fallout 76. W miarę rozwoju technologii deweloperzy postanowili jednak udoskonalić silnik i skorzystać z niego także przy tworzeniu Starfielda. Jak podkreślił Howard, rezultaty pracy na nowym Creation Engine 2 są świetne, a produkcja ma być spójna i niesamowicie grywalna.

Todd Howard zdradził również, że choć większość prac przebiegała wewnątrz studia, Microsoft oddelegował zespół Advanced Technology Group, który od początku 2022 roku wspomagał Bethesdę przy optymalizacji gry na Xboxy Series X i S. Dzięki tej współpracy wrażenia z rozgrywki na konsolach mają być jak najlepsze, a sama produkcja ma wyglądać doskonale.

Zobacz też: Co to jest eGPU?

W trakcie rozmowy Howard chwalił także system wolumetrycznej mgły, która ma świetnie oddziaływać z oświetleniem. Dodaje również, że dzięki eksperymentowaniu z grawitacją i fizyką ma się robić „jeszcze bardziej szalenie”. Na ten moment graczom pozostaje jednak czekać, aż sami będą mogli ocenić Starfield, który zadebiutuje już 6 września na PC i konsolach Xbox Series X|S. W dniu premiery tytuł pojawi się w Game Passie.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.