Nadchodząca produkcja Bethesdy jest niezwykle gorącym tematem, a pokaz Starfield Direct nadal szeroko omawia się w mediach. Twórcy chętnie opowiadają o swojej grze i dzielą się kolejnymi szczegółami z oczekującymi na premierę fanami. Tym razem Todd Howard postanowił powiedzieć kilka słów na temat ulepszonego silnika gry, jaki został użyty przy tworzeniu Starfield.
Todd Howard chwali możliwości Creation Engine 2. Ulepszony silnik ma sprawić, że Starfield będzie wyglądał świetnie
Jakiś czas temu na YouTube’owym kanale Kinda Funny Games odbyła się transmisja na żywo z udziałem Todda Howarda. Przedstawiciel Bethesdy odpowiedział na różnorodne pytania dotyczące nadchodzącej produkcji, w tym między innymi odnosząc się do ulepszonego silnika gry. Jak wspomniał Howard, zespół odpowiedzialny za Starfield jest niezwykle zadowolony z pracy na zaktualizowanym Creation Engine 2.
Nasz zespół techniczny to czarodzieje, prowadzeni przez Chrisa Rodrigueza i Joela Dinolta. To, co potrafimy osiągnąć w naszej grze i jak niezwykle prezentują się wszystkie symulowane obiekty, na pełnych planetach – nasz model oświetlenia jest po prostu niesamowity… to GI (globalne oświetlenie) w czasie rzeczywistym.
Todd Howard
W ramach przypomnienia Creation Engine 2 jest ulepszoną wersją poprzedniego silnika gry stworzonego przez Bethesdę, na którym powstały takie produkcje jak The Elder Scrolls 5: Skyrim, Fallout 4 i Fallout 76. W miarę rozwoju technologii deweloperzy postanowili jednak udoskonalić silnik i skorzystać z niego także przy tworzeniu Starfielda. Jak podkreślił Howard, rezultaty pracy na nowym Creation Engine 2 są świetne, a produkcja ma być spójna i niesamowicie grywalna.
Todd Howard zdradził również, że choć większość prac przebiegała wewnątrz studia, Microsoft oddelegował zespół Advanced Technology Group, który od początku 2022 roku wspomagał Bethesdę przy optymalizacji gry na Xboxy Series X i S. Dzięki tej współpracy wrażenia z rozgrywki na konsolach mają być jak najlepsze, a sama produkcja ma wyglądać doskonale.
Zobacz też: Co to jest eGPU?
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
W trakcie rozmowy Howard chwalił także system wolumetrycznej mgły, która ma świetnie oddziaływać z oświetleniem. Dodaje również, że dzięki eksperymentowaniu z grawitacją i fizyką ma się robić „jeszcze bardziej szalenie”. Na ten moment graczom pozostaje jednak czekać, aż sami będą mogli ocenić Starfield, który zadebiutuje już 6 września na PC i konsolach Xbox Series X|S. W dniu premiery tytuł pojawi się w Game Passie.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.