Mimo swojej dość silnej pozycji na rynku Steam stale się rozwija, stając się jeszcze bardziej atrakcyjną i rozbudowaną platformą dla graczy. Jeszcze na początku sierpnia pojawiły się ciekawe pogłoski dotyczące większej transparentności dt. przepustek sezonowych w grach, które dostępne są w sklepie Valve. Najnowsze informacje, które tym razem pochodzą bezpośrednio od Valve, potwierdzają, że nie będą to jedyne zmiany, jakich się doczekamy.
Valve zapowiada zmiany w opisach gier na Steam
Zmiany, jakie zostały ogłoszone przez Valve dt. sklepu Steam obejmą wydawców i deweloperów, ale odczują je w głównej mierze sami gracze. Mowa między innymi o nowych zasadach dotyczących opisów gier na tej platformie. Dzięki tej konkretnej zmianie gracze mają otrzymywać jasne i klarowne informacje na temat gier, a nie być odciągani dodatkowymi ciekawostkami, czy linkami.
Naszym głównym celem dotyczącym stron w sklepie jest umożliwienie producentom podanie informacji o ich grach na sposoby, które pomogą graczom podejmować świadome decyzje zakupowe. Ostatnio zauważyliśmy pewien trend, który nieco utrudnia to, do czego dążymy, ponieważ niektórzy producenci wykorzystują tę przestrzeń do prezentowania informacji lub linków, które (mimo że często są twórcze) odciągają od dowiadywania się o samej grze. Chcemy, by gracze mieli możliwość poznania informacji o waszych grach! I z tego powodu, by poprawić komfort korzystania ze Steam (dla producentów ORAZ graczy), począwszy od września, wprowadzamy nowe zasady.
Steam
Firma chce, żeby deweloperzy kładli nacisk na dokładne opisy, które odnoszą się do danych gier. Valve dąży do zamieszczania kluczowych treści, które mają zostać podzielone na: informacje o grze, krótkiego opisu, ogłoszeń specjalnych oraz nagród, jakie zdobył dany tytuł.
Zarząd Steam postanowił też zakazać linków do stron trzecich, obrazów, które nawiązują do interfejsu platformy (np. aby zachęcić do wishlistowania gry), ale także odnośników do innych tytułów, które dostępne są na Steam. Wszystko to ma sprawić, że karta danej produkcji będzie bardziej przejrzysta i mniej zaśmiecona przez dodatkowe komunikaty.
- Sprawdź aktualne ceny Dark Souls Remastered w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Dark Souls Remastered w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Dark Souls Remastered w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Dark Souls Remastered w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Zmiany są jak najbardziej na plus i wielu graczy powinno je docenić. Pozostaje czekać na ich wdrożenie, a to ma nastąpić już we wrześniu. Pozostaje więc czekać i liczyć, że wydawcy i deweloperzy szybko dostosują się do ogłaszanych zmian.
Źródło: Steam
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.