The Blood of Dawnwalker – świat gry nie będzie duży. Celem jest dokładna eksploracja

The Blood of Dawnwalker

The Blood of Dawnwalker to debiutancka gra studia Rebel Wolves założonego przez reżysera Wiedźmina 3. W dniu zapowiedzi ujawniono, że nad projektem czuwa około 120 osób i z tego powodu nie należy oczekiwać tytułu, który rozmiarem dorówna przygodom Geralta. Jak przekonuje jeden z deweloperów, Mateusz Tomaszkiewicz, mniejsza mapa może być atutem sprzyjającym dokładnej eksploracji.

The Blood of Dawnwalker nie przytłoczy graczy rozmiarem mapy

The Blood of Dawnwalker – pierwszy zwiastun

Chyba każdy amator gier z otwartym światem przynajmniej raz doświadczył swego rodzaju wypalenia. Przemierzanie bezkresnej mapy po pewnym czasie staje się tak monotronne, że bez żalu skupiamy się na głównym wątku fabularnym, ignorując niezbadane lokacje.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Do tego problemu odniósł się Mateusz Tomaszkiewicz, jednocześnie potwierdzając, że świat w The Blood of Dawnwalker będzie mniejszy, niż wskazywałyby na to rynkowe standardy.

Kiedy świat jest trochę mniejszy i eksplorujesz go w spokojniejszy sposób, wówczas zaczynasz lepiej zapamiętywać te miejsca i czujesz, że po prostu je znasz. To sprawa, że czujesz się ich częścią.

Mateusz Tomaszkiewicz (główny projektant zadań w Rebel Wolves)

Aby lepiej wytłumaczyć swój punkt widzenia, Tomaszkiewicz porównał to do różnicy między rozmiarem świata w pierwszej części serii Gothic a The Elder Scrolls II: Daggerfall.

To wciąż był otwarty świat, ale dużo mniejszy i przez to doświadczałem go w inny sposób w porównaniu z gigantami, w których nie da się zajrzeć w każdy zakamarek, ponieważ są tak duże, że w zasadzie przez nie pędzisz.

Mateusz Tomaszkiewicz (główny projektant zadań w Rebel Wolves)

Wygląda na to, że rozmiar świata będzie spójny z prognozowaną długością fabuły, która według niedawnych deklaracji wyniesie ok. 30-40 godzin.

Data premiery The Blood of Dawnwalker pozostaje nieznana. Gra tworzona jest z myślą o PC i konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series S|X.

O autorze
Kacper Szymanik
Redaktor działów Newsy & Promocje

Z grami wideo zaznajomiony od dziecka. Pierwsze kroki stawiał w Heroes of Might and Magic III, Twierdzy Krzyżowiec oraz Gothic. W głównej mierze gracz pecetowy, który mógłby co tydzień zmieniać podzespoły w swoim komputerze. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OSTATNIA SZANSA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.