The Last of Us Online mogło być hitem! Był szef PlayStation ujawnia szczegóły anulowanego projektu

The Last of Us Factions

The Last of Us Online od momentu pierwszych przecieków jawiło się jako szalenie ciekawa propozycja dla każdego fana uniwersum stworzonego przez Naughty Dog. Niestety, ale jakiś czas temu zapadła decyzja o całkowity anulowaniu tego projektu, co nie spotkało się z aprobatą zbyt wielu graczy, a w głównej mierze przeważało rozczarowanie. Teraz nieco więcej na temat tego projektu wyjawił jeden z byłych szefów PlayStation, czyli sam Shuhei Yoshida.

Były szef PlayStation twierdzi, że The Last of Us Online było świetną grą

The last of us
The Last of Us Part I

W wywiadzie udzielonym Sacred Symbols + (via Push Square) sam Shuhei Yoshida wypowiedział się na temat The Last of Us Online, bo okazuje się, że Japończyk miał okazję tytuł ten sprawdzać. Jego zdaniem sam projekt miał być „świetny”, a wszystkim ostatecznie zależało na wydaniu tej pozycji. Co więc zawiodło?

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Okazuje się, że projekt nie wyszedł ze względu na deweloperów ze studia Bungie, którzy wprost dali do zrozumienia, że prowadzenie i rozwój gry na żywo wymaga sporych zasobów ludzkich. To ostatecznie sprawiło, że Naughty Dog zrozumiało, iż nie ma szans na jednoczesny rozwój gry sieciowej i tworzenie projektów dla jednego gracza.

Pomysł na The Last of Us Online pochodzi od Naughty Dog i oni naprawdę chcieli to zrobić. Jednak [studio] Bungie wyjaśniło im, czym jest tworzenie gry live service i Naughty Dog doszło do wniosku: Ups, nie możemy tego zrobić. Jeśli to zrobimy, to nie będziemy w stanie zrobić Intergalactic. Nie byli w stanie temu zapobiec.

Shuhei Yoshida

Jednocześnie japoński biznesmen twierdzi, że nikt nigdy nie zmuszał ekip PlayStation Studios do tworzenia gier-usług. Wszystkie projekty pochodziły bezpośrednio z inicjatyw poszczególnych ekip, a zarząd firmy po prostu je akceptował.

Wychodzi więc na to, że The Last of Us Online mogło być faktycznie nie lada hitem, jednak wymagania związane z rozwojem projektu przerosły Naughty Dog. Jest to całkiem zrozumiałe, zwłaszcza że firma ta nigdy wcześniej nie robiła takich gier. Szkoda tylko, że tyle pracy deweloperów poszło na marne..

Źródło: Push Square

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OSTATNIA SZANSA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.