The Last of Us Online od momentu pierwszych przecieków jawiło się jako szalenie ciekawa propozycja dla każdego fana uniwersum stworzonego przez Naughty Dog. Niestety, ale jakiś czas temu zapadła decyzja o całkowity anulowaniu tego projektu, co nie spotkało się z aprobatą zbyt wielu graczy, a w głównej mierze przeważało rozczarowanie. Teraz nieco więcej na temat tego projektu wyjawił jeden z byłych szefów PlayStation, czyli sam Shuhei Yoshida.
Były szef PlayStation twierdzi, że The Last of Us Online było świetną grą

W wywiadzie udzielonym Sacred Symbols + (via Push Square) sam Shuhei Yoshida wypowiedział się na temat The Last of Us Online, bo okazuje się, że Japończyk miał okazję tytuł ten sprawdzać. Jego zdaniem sam projekt miał być „świetny”, a wszystkim ostatecznie zależało na wydaniu tej pozycji. Co więc zawiodło?
Okazuje się, że projekt nie wyszedł ze względu na deweloperów ze studia Bungie, którzy wprost dali do zrozumienia, że prowadzenie i rozwój gry na żywo wymaga sporych zasobów ludzkich. To ostatecznie sprawiło, że Naughty Dog zrozumiało, iż nie ma szans na jednoczesny rozwój gry sieciowej i tworzenie projektów dla jednego gracza.
Pomysł na The Last of Us Online pochodzi od Naughty Dog i oni naprawdę chcieli to zrobić. Jednak [studio] Bungie wyjaśniło im, czym jest tworzenie gry live service i Naughty Dog doszło do wniosku: Ups, nie możemy tego zrobić. Jeśli to zrobimy, to nie będziemy w stanie zrobić Intergalactic. Nie byli w stanie temu zapobiec.
Shuhei Yoshida
Jednocześnie japoński biznesmen twierdzi, że nikt nigdy nie zmuszał ekip PlayStation Studios do tworzenia gier-usług. Wszystkie projekty pochodziły bezpośrednio z inicjatyw poszczególnych ekip, a zarząd firmy po prostu je akceptował.
- Sprawdź aktualne ceny The Last Of Us Part I w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny The Last Of Us Part I w Difmark 10% taniej z kodem XGP10 skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny The Last Of Us Part I w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny The Last Of Us Part I w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Wychodzi więc na to, że The Last of Us Online mogło być faktycznie nie lada hitem, jednak wymagania związane z rozwojem projektu przerosły Naughty Dog. Jest to całkiem zrozumiałe, zwłaszcza że firma ta nigdy wcześniej nie robiła takich gier. Szkoda tylko, że tyle pracy deweloperów poszło na marne..
Źródło: Push Square
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.