Twórca Gears of War chce, by gry z Xboxa trafiały na PlayStation. „Im więcej graczy, tym lepiej”

Gears of War 3

W połowie lutego za sprawą specjalnego odcinka podcastu na oficjalnym kanale YouTube Xboxa Phil Spencer poinformował, że polityka Microsoftu względem ekskluzywności gier uległa zmianie, a aż 4 tytułu ze stajni Xbox Games Studios trafią na konkurencyjną konsolę PlayStation 5. W wyniku tych zmian zaczęły krążyć pogłoski, jakoby więcej tytułów w niedalekiej przyszłości trafiły na sprzęty konkurencji. Do plotek tych odniósł się twórca serii Gears of War, który bardzo chętnie zobaczyłby swoje gry na konsoli Sony.

Cliff Bleszinski chce by jego gry trafiły na PlayStation

Official Xbox Podcast — odcinek dotyczący dalszej przyszłości marki Xbox

W niedawnej rozmowie z portalem Game Rant Cliff Bleszinski, twórca serii Gears of War, odniósł się do zmiany w strategii Microsoftu, dotyczącej ekskluzywności gier Xbox Game Studios. W wyniku tej zmiany na konsolę Sony oraz Nintendo trafi Grounded, Pentiment, Sea of Thieves oraz Hi-Fi Rush. Były deweloper pozytywnie skomentował reorientację podejścia Microsoftu.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jak powiedział Ronald Reagan: „Panie Gorbaczow, zburz ten mur!”. Myślę, że o to właśnie chodzi Philowi ​​Spencerowi. Wybiera model Netflixa. Zaczęło się od Xbox Game Pass, a potem, podobnie jak Netflix, zdali sobie sprawę, że muszą być na każdym urządzeniu. Ludzie żartowali o pojawieniu się Gears of War na PlayStation od ponad dekady i myślę, że im więcej graczy, tym weselej. Jeśli ludzie posiadają PS5 i będą mogli grać w gry z serii Gears na nowej generacji oraz korzystać z nich, to będzie to oznaczać więcej tatuaży z Gears of War.

Jedną z rzeczy, których nauczyłem się od jednego z moich bohaterów, Johna Romero, jest to, że jest on bardzo dobry w przypominaniu ludziom o swojej przeszłości, prowadząc ich ku przyszłości związanej z karierą. Nie mam problemu z zachęcaniem fanów Gears. Podpisuję się pod tym.

Cliff Bleszinski

Bleszinski docenił nowe podejście Phila Spencera i Microsoftu, porównując je do strategi Netflixa. Zdaniem twórcy serii Gears of War to podejście zapewni firmie nową grupę odbiorczą, a także da możliwość utrwalenia świadomości o grach Microsoftu wśród konkurencji.

Widać, że Cliff Bleszinski jest zwolennikiem multiplatformowości i odejścia od strategii ekskluzywności gier na poszczególnych konsolach. Takie podejście jest szczególnie korzystne dla takich gier jak właśnie Gears of War, które swoją rozgrywkę mocno opierają o moduł multiplayer. Choć nie jest to nigdzie potwierdzone, to bardzo prawdopodobne jest, że gry z tej serii mogą trafić również na inne konsole.

Źródło: Game Rant

O autorze
Igor Twardowski
Redaktor działów Newsy & Promocje

Niespełniony filmoznawca i scenarzysta, który pierwsze kroki w grach stawiał w Tomb Raider II i pierwszym Diablo. Miłośnik Gothica i Heroesów. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.