Bez wątpienia największą atrakcją ostatniego Xbox Games Showcase okazał się dodatkowy panel Starfield Direct, na którym zaprezentowana została w pełnej krasie nadchodząca gra Bethesdy. Na krótko po tym pokazie deweloperzy potwierdzili, że tytuł ten zadziała na konsolach Xbox Series X|S wyłącznie w 30 kl./s., co rozczarowało bardzo wielu graczy. W obliczu tego za obronę tego tytułu wziął się jeden z deweloperów serii God of War.
Deweloper serii God of War twierdzi, że decyzja o zablokowaniu Starfield na 30 kl./s., to kwestia artystyczna
Dannie Carlone — straszy projektant środowiskowy w Santa Monica Studios — w odpowiedzi na jedną z bardziej zażartych dyskusji postanowił stanąć w obronie Starfielda. Stwierdził on, że brak 60 kl./s. na konsolach Xbox Series X to absolutnie żadna oznaka niedokończonej gry, a raczej kwestia świadomego wyboru deweloperów.
Mężczyzna spekuluje w tym przypadku, że Bethesda chce w ten sposób uzyskać „spójny wygląd”, który pozbawiony byłby skoków wydajności.
Nie przekonało to jednak niektórych członków dyskusji, którzy wskazują, że skoro Xbox Series S będzie w stanie uruchomić Starfield w rozdzielczości 1440p i 30 kl./s, to zdecydowanie mocniejsza konsola od Microsoftu powinna być w stanie uruchomić grę w 60 FPS-ach. Carlone jednak nadal podtrzymywał argument, że bardziej niż kwestia czysto techniczna, jest to decyzja artystyczna motywowana chęcią „podniesienia grafiki na inny poziom skali”.
Przeczytaj też: Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Starfield w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Co ciekawe, to podobnego zdania jest Phil Specner, który w jednym z ostatnich wywiadów przyznał, że ufa deweloperom Bethesdy. Szkoda tylko, że tak pozytywnych odczuć nie ma spora część graczy, którzy czują się wręcz rozczarowani takim posunięciem i liczą, że stosowny tryb pojawi się w Starfield jakiś czas po premierze gry.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.