Twórcy Alone in the Dark trafili pod nóż! Kolejne żniwa w Embracer Group

Alone in the Dark

Niedawny reboot Alone in the Dark nie zawojował ani serc graczy, ani tym bardziej rynku, zwłaszcza pod względem sprzedaży. Jeszcze pod koniec maja informowaliśmy, że firma-matka wydająca tę pozycję — Embracer Group — nie jest zadowolona ze sprzedaży tej pozycji. Okazuje się, że fakt wszystko to doprowadziło do niezbyt szczęśliwego końca dla samego studia odpowiedzialnego za tę produkcję.

Pieces Interactive zamknięte po fiasko Alone in the Dark

Najnowsze informacje, które pojawiły się na Twitterze/X potwierdzają, że Embracer Group zdecydowało się zamknąć Pieces Interactive, czyli twórców wydanego niedawno rebootu Alone in the Dark. Na stronie studia pojawił się nawet specjalny wpis, który podsumował całą działalność tej firmy, począwszy od 2007.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Pieces Interactive wydało ponad dziesięć tytułów na PC, konsole i urządzenia mobilne od 2007 roku, zarówno nasze własne koncepcje, takie jak Puzzlegeddon, Fret Nice, Leviathan Warships, Robo Surf oraz Kill to Collect, jak i tytuły na zlecenie, takie jak Magicka 2 i kilka DLC do Magicka. Lista naszych klientów obejmuje Paradox Interactive, Koei Tecmo, Arrowhead Game Studios, Koch Media i RaceRoom Entertainment. W 2017 roku firma Pieces Interactive została przejęta przez Embracer Group po opracowaniu rozszerzenia do gry Titan Quest, Titan Quest: Ragnarök i trzecim rozszerzeniem do Titan Quest, Titan Quest: Atlantis.

Naszym ostatnim wydawnictwem była nowa wersja gry Alone in the Dark.

Komunikat Pieces Interactive

Słaba premiera wyczekiwanej przez wielu gry okazała się więc swoistym „gwoździem do trumny” dla deweloperów, którzy — jak widać — przez lata imali się całkiem różnorodnych i ciekawych projektów. Z biznesowego punktu widzenia jest to coś, czego raczej można się było spodziewać, zwłaszcza że Embracer Group od dłuższego czasu zaciska pasa i stara się za wszelką cenę oszczędzać wszędzie tam, gdzie się da.

Wychodzi więc na to, że lista studiów, które padło „ofiarą” Embracer Group się powiększa i w tej materii nie ma żadnych sentymentów. Czy graczom będzie z tego powodu szkoda samego studia? Raczej nie, ale dla samych deweloperów nie jest to komfortowa sytuacja.

Źródło: piecesinteractive.se, Twitter/X: Knoebel

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
XBOX GAME PASS ULTIMATE ZNÓW NAWET 85% TANIEJ
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.