Tworzenie Baldur’s Gate 3 okupione było crunchem. „Myślę, że zawsze go trochę będzie”

Baldur's Gate 3

Od premiery Baldur’s Gate 3 niebawem minie równy rok, a tytuł ten nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem, pokazując graczom, że nawet w dzisiejszych czasach da się zrobić grę, która jest efektem nie tylko doświadczenia czy wiedzy, ale także pasji. Nie oznacza to jednak, że sam proces tworzenia tej pozycji był usłany różami. W jednym z ostatnich wywiadów Swen Vincke poruszył temat crunchu, który towarzyszył deweloperom podczas prac nad trzecią częścią „Wrót Baldura”.

Szef Larian Studios przyznaje, że podczas prac na Baldur’s Gate 3 pojawił się crunch

Baldur's Gate 3 Orin Czerwona
Baldur’s Gate 3, Orin

W rozmowie z serwisem Games Radar+ Swen Vincke przyznał, że podczas prac na Baldur’s Gate 3 występowało zjawisko crunchu. Jak określił to deweloper — wydarzyły się rzeczy, których studio nie przewidziało i to najwidoczniej wymagało zwiększonych nakładów pracy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Z pewnością [crunch] na BG3 był mniejszy niż w przeszłości. Skłamałbym, gdybym powiedział, że go nie było. Wydarzyły się rzeczy, których nie przewidzieliśmy.

Swen Vincke

Założyciel Larian Studios wspomniał też o rozsianych po świecie studiach, które zapewniały całodobową pracę nad grą. Dzięki temu jedna osoba z danego oddziału nie musiała pracować dodatkowo do późnych godzin nocnych. Nie zmienia to jednak faktu, że od czasu do czasu takie decyzje były konieczne.

Baldur's Gate 3 Minsc
Baldur’s Gate 3, Minsc

Istotnym elementem było także wspomnienie, że każdy, kto decydował się na nadgodziny, mógł liczyć na dodatkowy bonus finansowy, a i tak biura „były prawie puste po godzinie 20:00”.

Nie przesadzaliśmy, ale trochę musieliśmy zrobić. Myślę, że zawsze będzie miał trochę [crunchu], kiedy chcesz coś dokończyć, zwłaszcza gdy jest wiele złożoności, które należy połączyć.

Swen Vincke

Jak więc widać, nawet Larian Studios nie dało rady uniknąć crunchu, jednak widać, że studio podeszło do tego w bardzo dojrzały sposób. Świadczyć może też o tym fakt, iż trudno w sieci szukać relacji pracowników, którzy narzekali na warunki panujące w firmie. Zapewne z tego też powodu nie tak dawno belgijskie studio ogłosiło założenie Larian Studios Warsaw, które wspomagać będzie studia w ramach prac nad kolejnymi grami. Oby tym razem crunch był jeszcze mniejszy.

Źródło: Gamesradar.com

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.