Niemałą burzę wywołały wczorajsze doniesienia zgodnie z którymi Ubisoft może tak po prostu zamknąć nieużywane przez graczy konta. Wówczas dział pomocy klienta poinformował, że aby nie utracić dostępu do zakupionych przez siebie gier, należy zalogować się na swoje konto w ciągu 30 dni od momentu uzyskania konkretnego maila. To jednak nie spodobało się graczom i francuskie przedsiębiorstwo musiało zareagować w bardziej zdecydowany sposób.
Ubisoft przedstawia jasne stanowisko ws. zamykania nieaktywnych kont
Ubisoft w komunikacie przesłanym redakcji IGN postanowił w konkretny sposób wyjaśnić aferę związaną z zamykaniem kont nieaktywnych graczy. Przedsiębiorstwo tłumaczy, że zgodnie z ich zasadami do wygaszenia kwalifikują się konta nieaktywne od „wielu lat”, a jest to spowodowane wytycznymi wynikającymi bezpośrednio z RODO.
Firma jednocześnie podała dokładne kryteria, które brane są pod uwagę w procesie klasyfikowania danego konta do zawieszenia:
- Aktywność konta w grach od momentu jego założenia;
- Biblioteka — konta osób, które zakupiły gry na PC, nie są brane pod uwagę w procesie usuwania;
- Czas nieaktywności konta — tutaj firma rozumie przede wszystkim logowanie do swojego ekosystemu (wejście do gry np. poprzez Steam lub inne platformy również się do tego zalicza);
- Istnienie aktywnej subskrypcji związanej z kontem;
- Ubisoft podkreśla, że nie jeszcze nigdy nie usunęła konta, które było nieaktywne przez okres krótszy niż cztery lata.
Tym samym francuzi poniekąd zaprzeczają swoim poprzednim komunikatom, bo w oświadczeniu podkreślone zostało, że nie zamkną oni konta z biblioteką, w której znajdują się zakupione już gry. Ubisoft tłumaczy, że tego rodzaju działania są konieczne, aby dodatkowo zapobiegać oszustwom, o które nietrudno w dzisiejszych czasach. Dodatkowo firma podkreśliła w komunikacie, że wszystkie jej działania są w pełni zgodne z literą prawa.
Przeczytaj też: Gry na PS5 dla dzieci
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Valhalla w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Valhalla w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Valhalla w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Valhalla w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Konkludując w pewien sposób zebrane informacje, można stwierdzić, że nawet jeśli ktoś sporadycznie korzysta z konta Ubisoft, ale posiada w bibliotece tego wydawcy jakąkolwiek produkcje, to nie musi się obawiać utraty swojego konta. Osoby, które od lat nie zaglądały do swojej kolekcji gier od francuskiego przedsiębiorstwa, również nie muszą się niczego obawiać, bo ich growy dorobek jest raczej niezagrożony.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.