Ubisoft może zamknąć „nieużywane” konta! Gracze są oburzeni, ale nie każdy ma powody do obaw

Ubisoft w ogniu

Zwolennicy pudełkowych wersji gier od dawna już podkreślają, że dzięki fizycznym kopiom są w stanie zyskać dostęp do zakupionej pozycji niemal zawsze od momentu zakupu. Jednocześnie największą obawą wielu graczy jest właśnie fakt utraty dostępu do jakiejkolwiek platformy, na której przechowują zakupione przez siebie tytuły. Najnowsze doniesienia wskazują, że obawy te mogą być w pewnym stopniu uzasadnione.

Ubisoft ze względu na regulacje prawne może zamykać „nieużywane” konta

Mowa dokładniej o najnowszych informacjach podawanych na Twitterze, które dla części osób mogą być bardzo niepokojące. Zgodnie z ich treścią francuskie wydawnictwo ostrzega, że w związku z zauważonym brakiem aktywności na koncie, może ono zostać po prostu zamknięte.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Aby zapobiec takiemu obrotowi spraw, należy wejść w link podany w wiadomości mailowej, która trafia na skrzynki owych nieaktywnych kont. Wówczas proces zamykania konta zostanie anulowany. Osoby, które nie są pewne pochodzenia wiadomości i nie mają w zwyczaju wchodzić w każdy odnośnik, który otrzymują w mailu, mogą po prostu zalogować na koncie, które ma zostać usunięte w przeciągu 30 dni od uzyskania takiej wiadomości.

W obliczu tych informacji pozostaje jednak pytanie, jakie konta Ubisoft uznaje za nieaktywne? Zgodnie z „Regulaminem korzystania”, które dostępne są na stronie francuskiego wydawcy, takie konto musi być nieaktywne przez co najmniej sześć miesięcy (Podpunkt 8.2). Firma zastrzega dodatkowo, że nie zamyka automatycznie wszystkich nieaktywnych kont.

W tym miejscu warto podkreślić, że nigdzie w tym dokumencie nie znalazła się informacja, aby posiadanie na koncie jakichkolwiek gier miało zabezpieczać je przed zamknięciem.

Przeczytaj też: Gry na PS5 dla dzieci

Oficjalne tłumaczenie, które można znaleźć na stronie Ubisoftu, wskazuje, że jest to wymóg wynikający z lokalnych przepisów, dotyczących ochrony danych osobowych RODO. Zgodnie z tymi przedsiębiorstwo ma prawo przetrzymywać dane klientów w okresie, który uznać można za niezbędny do realizacji celu ich przetwarzania. Po tym czasie rzeczywiście wymagane jest ich usuwanie.

Cała sytuacja wywołała oczywiście niemałą burzę, w końcu wiele osób po prostu obawia się, że ich „giereczkowy dorobek” może zostać skasowany, tylko dlatego, że nie korzystali z konta przez pewien ściśle określony czas.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.