Wczoraj informowaliśmy, że patch 4.01 do next-genowego wydania Wiedźmina 3 jest już oficjalnie dostępny do pobrania. Główną cechą tej łatki miała być poprawa ogólnej stabilności i wydajności zarówno na konsolach, jak i komputerach osobistych. Nowe doniesienia wskazują jednak, że efekt jest zgoła odwrotny do zamierzonego.
Next-genowy Wiedźmin 3 zalicza spadki wydajności na PC po łatce 4.01
Według filmu udostępnionego przez kanał Lootward najnowsza aktualizacja do next-genowego Wiedźmina 3 okraszona numerem 4.01 sprawiła, że niekiedy produkcja CD Projekt RED działa na pecetach znacznie gorzej niż przed jej wprowadzeniem.
Jak widać na udostępnionym powyżej materiale, Wiedźmin 3 przy niektórych ustawieniach notuje wyraźne spadki, które sięgają nawet 20 kl./s w porównaniu z wersją sprzed wydania łatki.
Co więcej, po dokładnym przyjrzeniu się udostępnionemu filmowi można zauważyć, że nowa łatka w niektórych momentach znacznie bardziej obciąża zarówno procesor, jak i kartę graficzną. W pewnych przypadkach różnice sięgają nawet 15 punktów procentowych względem wersji 4.00.
Zauważalny jest przede wszystkim znaczny spadek użycia pamięci RAM, którego różnica w niektórych sytuacjach zmniejszyła się o ponad 1 GB.
Przeczytaj też: Jaki monitor do 500 zł kupić
Oczywiście spadki nie są zauważalne w każdym przypadku i przy każdym ujęciu, lecz problem w tej sytuacji jest ewidentny. Zapewne nie jest to efekt, do którego ekipa z CD Projekt RED dążyła, więc pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy dość szybko uporają się z tym problemem i doprowadzą produkcję do jak najlepszego stanu.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.