Xbox Game Pass w Polsce. Badanie zdradza fakty o rodzimych subskrybentach usługi Microsoftu

Xbox Game Pass Polska

Xbox Game Pass to subskrypcja, która staje się coraz popularniejsza. Dziś poznaliśmy kilka faktów na temat rodzimych subskrybentów usługi Microsoftu. M.in. dowiedzieliśmy się, jak często korzystają z abonamentu oraz jakie gatunki gier cenią sobie najbardziej.

Wyniki badania 2000 subskrybentów Xbox Game Pass z Polski

Xbox Game Pass wyniki badania graczy z Polski

W grudniu 2020 roku firma Opinium przeprowadziła badanie wśród subskrybentów Xbox Game Pass. Pod uwagę wzięto głosy 2000 użytkowników z każdego z następujących krajów: Polska, Niemcy, Szwecja, Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja. Zakres wiekowy to 16 – 40 lat; dodatkowym kryterium niezbędnym do wzięcia udziału w badaniu była konieczność grania co najmniej raz w miesiącu. Jeśli chodzi o abonentów Game Passa z Polski, to dowiedzieliśmy się, że aż 87% z nich korzysta z subskrypcji Microsoftu przynajmniej raz w tygodniu. Co więcej, aż 95% polskich graczy posiada jakąś „subskrypcję rozrywkową” (73% muzyczną, 80% z filmami / telewizją), a 66% opłaca dodatkowo abonament zapewniający dostęp do biblioteki gier.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Infografika pokazuje też, że polscy subskrybenci Xbox Game Pass chętniej grają przez internet (przynajmniej raz w tygodniu) z rodziną (57% kontra 40%) czy przyjaciółmi (79% kontra 64%) w porównaniu do osób bez abonamentu. Jeśli chodzi o gatunki gier, które lubimy najbardziej, to badanie wskazało przygodówki, symulacje i strzelanki pierwszoosobowe.

Aż 76% ankietowanych odpowiedziało, że głównym powodem, dla którego rejestrują się w nowych usługach (nie tylko Xbox Game Pass) jest dostęp do wielu różnorodnych treści. Wśród innych powodów wymieniano jeszcze łatwy proces dołączania i konfiguracji usługi (68%) oraz błyskawiczny dostęp do nowych materiałów w chwili ich premiery (69%).

Wyniki badania subskrybentów Xbox Game Pass z Europy

Skoro dane na temat użytkowników Xbox Game Pass z Polski mamy już omówione, porównajmy te wyniki na tle graczy z innych państw europejskich biorących udział w badaniu. Przechodząc do konkretów:

  • 53% ankietowanych osób gra przez internet przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku subskrybentów Xbox Game Pass liczba ta wzrasta do 70%. Ponadto o 19% chętniej grają oni z rodziną i o 18% z przyjaciółmi.
  • 95% ankietowanych ma dostęp do „subskrypcji rozrywkowych” (72% ogląda filmy / telewizję, 65% słucha muzyki). 68% opłaca również abonament z grami.
  • 53% europejskich graczy uruchamia gry w ramach usług subskrypcyjnych przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku Xbox Game Pass wynik ten rośnie do 76%.
  • 59% osób wskazuje, że rejestruje się w nowych usługach głównie z uwagi na dostęp do różnorodnych treści. 55% ankietowanych ceni sobie również łatwy proces dołączania i konfiguracji usługi, a także natychmiastowy dostęp do nowych materiałów w momencie ich premiery.

Europejscy gracze najbardziej lubią gry platformowe, przygodowe i sportowe. Biblioteka Xbox Game Pass ma im więc całkiem sporo do zaoferowania.

Źródło: Informacja prasowa

O autorze
Kacper Kościański
Redaktor naczelny & CEO

Ojciec-założyciel XGP.pl. Zapalony gracz od najmłodszych lat, przygodę z dziennikarstwem growym zaczynał na własnych blogach, o których dzisiaj nikt już nie pamięta. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.