Xbox Game Pass to subskrypcja, która staje się coraz popularniejsza. Dziś poznaliśmy kilka faktów na temat rodzimych subskrybentów usługi Microsoftu. M.in. dowiedzieliśmy się, jak często korzystają z abonamentu oraz jakie gatunki gier cenią sobie najbardziej.
Wyniki badania 2000 subskrybentów Xbox Game Pass z Polski
W grudniu 2020 roku firma Opinium przeprowadziła badanie wśród subskrybentów Xbox Game Pass. Pod uwagę wzięto głosy 2000 użytkowników z każdego z następujących krajów: Polska, Niemcy, Szwecja, Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja. Zakres wiekowy to 16 – 40 lat; dodatkowym kryterium niezbędnym do wzięcia udziału w badaniu była konieczność grania co najmniej raz w miesiącu. Jeśli chodzi o abonentów Game Passa z Polski, to dowiedzieliśmy się, że aż 87% z nich korzysta z subskrypcji Microsoftu przynajmniej raz w tygodniu. Co więcej, aż 95% polskich graczy posiada jakąś „subskrypcję rozrywkową” (73% muzyczną, 80% z filmami / telewizją), a 66% opłaca dodatkowo abonament zapewniający dostęp do biblioteki gier.
Infografika pokazuje też, że polscy subskrybenci Xbox Game Pass chętniej grają przez internet (przynajmniej raz w tygodniu) z rodziną (57% kontra 40%) czy przyjaciółmi (79% kontra 64%) w porównaniu do osób bez abonamentu. Jeśli chodzi o gatunki gier, które lubimy najbardziej, to badanie wskazało przygodówki, symulacje i strzelanki pierwszoosobowe.
Aż 76% ankietowanych odpowiedziało, że głównym powodem, dla którego rejestrują się w nowych usługach (nie tylko Xbox Game Pass) jest dostęp do wielu różnorodnych treści. Wśród innych powodów wymieniano jeszcze łatwy proces dołączania i konfiguracji usługi (68%) oraz błyskawiczny dostęp do nowych materiałów w chwili ich premiery (69%).
Wyniki badania subskrybentów Xbox Game Pass z Europy
Skoro dane na temat użytkowników Xbox Game Pass z Polski mamy już omówione, porównajmy te wyniki na tle graczy z innych państw europejskich biorących udział w badaniu. Przechodząc do konkretów:
- 53% ankietowanych osób gra przez internet przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku subskrybentów Xbox Game Pass liczba ta wzrasta do 70%. Ponadto o 19% chętniej grają oni z rodziną i o 18% z przyjaciółmi.
- 95% ankietowanych ma dostęp do „subskrypcji rozrywkowych” (72% ogląda filmy / telewizję, 65% słucha muzyki). 68% opłaca również abonament z grami.
- 53% europejskich graczy uruchamia gry w ramach usług subskrypcyjnych przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku Xbox Game Pass wynik ten rośnie do 76%.
- 59% osób wskazuje, że rejestruje się w nowych usługach głównie z uwagi na dostęp do różnorodnych treści. 55% ankietowanych ceni sobie również łatwy proces dołączania i konfiguracji usługi, a także natychmiastowy dostęp do nowych materiałów w momencie ich premiery.
Europejscy gracze najbardziej lubią gry platformowe, przygodowe i sportowe. Biblioteka Xbox Game Pass ma im więc całkiem sporo do zaoferowania.
Źródło: Informacja prasowa
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.