Microsoft twierdzi, że Xbox Game Pass przyczynia się do promocji gier. Z drugiej strony oferta wpływa też jednak na standardową sprzedaż tytułów, które trafiają do usługi subskrypcyjnej „Zielonych”. Gigant z Redmond potwierdził tę informację w dokumencie przygotowanym przez CMA.
Gry z Xbox Game Pass sprzedają się gorzej. Dokument CMA potwierdza
W związku z toczącym się sporem o przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft brytyjski regulator monopolowy opublikował ostatnio wstępny raport dotyczący transakcji. Pomijając kwestię samego zakupu firmy, dokument pozwala zaznajomić nam się również z kilkoma innymi, ciekawymi faktami. Jednym z nich jest przyznanie przez giganta z Redmond, że Xbox Game Pass ma wpływ na standardową sprzedaż gier dostępnych w usłudze.
Firma przyznaje, że spadki wyników sprzedażowych obejmują zarówno stare, jak i nowe tytuły. I to do tego stopnia, że – jak twierdzi sam Microsoft – „Xbox Game Pass doprowadzi do kanibalizacji sprzedaży Buy-to-Play”.
Zobacz też: Najlepsze darmowe gry na Steam
Microsoft oświadczył też, że obniżenie przychodów dotknie przyszłe premiery jeszcze bardziej. Kontrastuje to z tym, co w przeszłości mówił Phil Spencer. Zdaniem szefa Xboxa Game Pass nigdy nie wpływał na sprzedaż gier na rynku.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.