Już jakiś czas temu pojawiły się usługi subskrypcyjne z biblioteką Xbox Game Pass na czele, co wprowadziło na nasz rynek całkowicie nowy sposób sprzedaży. W ostatnim wywiadzie Sarah Bond – wiceprezes Microsoftu – zdradziła natomiast, że Xbox rozważa także inne pomysły na oferowanie gier. Mowa tu przykładowo o umieszczaniu w nich reklam lub udostępnianiu ich „czasowych fragmentów”.
Xbox zaoferuje reklamy w grach i ich „czasowe fragmenty”?
Sarah Bond jest wiceprezeską do spraw gier w Microsofcie. W ostatnim udzielonym wywiadzie zdradziła serwisowi Rolling Stone UK pomysły na modele sprzedaży gier, jakie Xbox może wdrożyć poza Game Passem.
Samym graczom raczej nie przypadną one do gustu. Wspomniano bowiem o obecnych podczas zabawy reklamach lub „czasowych fragmentach” gier – cokolwiek to znaczy.
Na pierwszy rzut oka brzmi to podobnie do tego, co już istnieje. Xbox oferuje dla przykładu Free Play Days, podczas których wybrane tytuły są czasowo dostępne do sprawdzenia za darmo.
Rozmawialiśmy o tym, jak eksperymentujemy z innymi modelami, na przykład co to oznacza dla reklam w grach, które są bardziej rozpowszechnione na urządzeniach mobilnych – czy istnieją modele, które działają dobrze na PC i konsolach? Czy istnieją inne modele, w których możesz mieć czasowe fragmenty gier i tym podobne? Zapewnienie twórcom opcji i wyboru pozwala im eksperymentować i robić to, co lubią, a także tworzyć bardziej wciągające i kreatywne doświadczenia bez konieczności dopasowywania się do formy.
Sarah Bond
Być może chodzi też o rozwiązanie znane z niektórych platform VOD. Dostępne tam filmy często można wypożyczać za niewielkie kwoty na określony czas, który najczęściej jest bliski 24 godzinom.
Zobacz też: Najlepsze gry symulatory
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series S w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jak możemy więc zauważyć, Xbox na bieżąco sonduje inne sposoby na sprzedaż gier. Spaja się to z polityką firmy, która najwidoczniej chce zaoferować także coś dla tych, których nie przekonuje subskrypcyjny model.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.