Sprzedaż poszczególnych modeli konsol w trakcie trwania danej generacji to zawsze ciekawy temat, który daje nam możliwość dokładniejszego zbadania, jak radzi sobie sprzęt i jak rokuje on na przyszłość. Jeszcze w marcu informowaliśmy, że w przypadku Xboxa najnowsze sprzęty radzą sobie zauważalnie gorzej od swoich poprzedników, ale wówczas byliśmy jeszcze przed premierą Hellblade 2, czyli jednej z gorętszych premier tego półrocza. A jak sytuacja wygląda w połowie 2024 roku? Nawet trochę gorzej niż poprzednio…
Xbox Series X|S nadal zalicza gorszą sprzedaż od Xbox One
Według danych zebranych oraz opracowanych przez serwis VGChartz sprzedaż Xbox Series X|S w porównaniu do analogicznego okresu dla Xbox One wypada gorzej o około 2,77 miliona sztuk. Mowa więc o całkiem sporej różnicy na korzyść konsoli wydanej w 2013. Widać to też na wykresie, który bardzo dobitnie pokazuje, że mimo całkiem mocnego startu Series X|S, ostatnie miesiące to spore wyhamowanie sprzedaży.
Według tych danych to właśnie Xbox Series X|S rozszedł się w nakładzie około 28,51 miliona egzemplarzy, podczas gdy w podobnym okresie Xbox One wykręcił wynik na poziomie 31,28 miliona sztuk. W poprzedniej generacji konsole Microsoftu potrzebowały 53 miesięcy na przekroczenie progów 40 milionów i dokładnie 71 miesięcy na przebicie bariery 50 milionów sztuk.
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X na Allegro
Jak na razie niewiele wskazuje na to, aby aktualna generacja konsol poszła śladem poprzednich konsol. Co prawda wiele może się jeszcze zmienić, bo przed nami premiera m.in. Avowed czy Indiana Jones i Wielki Krąg, jednak dotychczasowe „exy” niespecjalnie przekładały się długofalowy wzrost zainteresowania konsolami. Czy więc nadchodzące gry coś zmienią? Czas pokaże.
Źródło: VGChartz
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.