Już niespełna tydzień dzieli nas od premiery XDefiant, czyli darmowego FPS-a przygotowanego przez Ubisoft, który ma być swoistą odpowiedzią na markę Call of Duty. Po wielu perturbacjach i przekładanych terminach debiutu gra ta wreszcie trafi do rąk fanów shooterów, żądnych tego rodzaju pozycji. W najnowszym oświadczeniu francuski wydawca potwierdził, że gra podczas casualowych meczów nie będzie oferować dobierania graczy na podstawie SBMM.
XDefiant w nierankingowych meczach nie zaoferuje SBMM
Najpierw warto wyjaśnić, czym w ogóle jest SBMM. Jest to forma dobierania graczy na podstawie poziomu, umiejętności oraz zaangażowania. Innymi słowy, dzięki temu mecze mają być względnie wyrównane, bo na serwery trafiają osoby o podobnej wprawie. To ma także eliminować problemy z potencjalną nierównością, gdzie jeden lub kilku graczy kompletnie dominuje całe starcie. Nie zawsze jest to jednak najlepsze możliwe rozwiązanie, bo sprawia, że rozgrywki stają się niekiedy monotonne i pozbawione różnorodności.
Ubisoft najwidoczniej zdaje sobie sprawę, że jest to system, który ma swoje wady i zalety, dlatego też w XDefiant nie uświadczymy SBMM w meczach nierankingowych. Oznacza to, że bardziej casualowi gracze, którzy w najnowszego FPS-a od francuskiej firmy będą grywać od czasu do czasu i tylko dla zabawy będą mogli spotkać na serwerach tych bardziej doświadczonych graczy, co powinno dodać dodatkowej frajdy, która płynie z wyzwań.
Najważniejszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że na naszej zwykłej liście gier nie ma dobierania graczy opartego o umiejętności. Wierzymy, że żaden SBMM nie jest najważniejszy dla zapewnienia przyjemnej i zróżnicowanej rozgrywki w dłuższej perspektywie. Szczerze mówiąc, dobieranie graczy na podstawie umiejętności oznacza, że każda zwykła gra jest powtarzalna — ciągle powtarzają się mecze, które są tak samo stresujące i dopasowane jak rankingowe. Wierzymy, że swobodna playlista powinna sprawiać przyjemność i żaden SBMM nie jest na to najlepszym rozwiązaniem. Jeśli chcesz, aby liczyła się każda sekunda rywalizacji, rzuć wyzwanie stylem gry – nasz tryb rankingowy przypadnie Ci do gustu.
Ubisoft
Tłumaczenie przedstawione przez przedsiębiorstwo zdaje się jak najbardziej sensowne, w końcu żadna firma nie chce zabijać frajdy, która płynie z zabawy i to nawet jeśli wiąże się ona z pewnym wyzwaniem.
Nie oznacza to jednak, że dobieranie członków meczu będzie zupełnie losowe. Nadal pewnymi determinantami będą tutaj takie aspekty jak region, potencjalny ping, urządzenia wejściowe, unikalność graczy czy wielkość drużyn. Oczywiście warto pamiętać, że gry rankingowe będą z systemu SBMM korzystać, ale tutaj dziwnym byłoby, gdyby firma zdecydowała się na inny kierunek.
Jak to wszystko wpłynie na frajdę z ogrywania XDefiant? Tego dowiemy się za stosunkowo niedługi czas, jednak jak na razie można być wobec tej gry nastawionym pozytywnie. Oby tylko Ubisoft dowiózł coś, co mogłoby być dla marki Call of Duty realną alternatywą, w końcu nie ma nic lepszego niż konkurencja.
Źródło: Insider Gaming
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.