Redfall miał swoją premierę 2 maja 2023 roku i można śmiało napisać, że nie tak miał wyglądać debiut najnowszej gry od Arkane Studios. Już przed wydaniem tytułu, twórcy podzielili się informacją, że produkcja nie zaoferuje 60 FPS na Xboxach, co spotkało się z ogromną krytyką, w której gracze twierdzili, że Bethesda nie chce, aby Redfall odniósł sukces. Tymczasem specjaliści z Digital Foundry przetestowali grę i można śmiało powiedzieć — exclusive od Microsoftu powinien prezentować się znacznie lepiej.
Redfall na teście Digital Foundry — produkcja mierzy się z licznymi błędami
O premierze Redfall powiedziano już naprawdę sporo. Recenzje, jakie zebrał FPS, nie były pozytywne, a na ten moment tytuł ma na Metacritic 59 punkty na 100 możliwych. Debiut Redfall był na tyle słaby, że podczas ostatniego wywiadu dla Kinda Funny Xcast Phill Spencer — szef działu Xbox — wziął pełną odpowiedzialność za tak przeciętny start. Teraz na tapet produkcję wzięli specjaliści z Digital Foundry — i jak twierdzą — „brak 60 FPS w trybie wydajności to najmniejszy problem”.
Digital Foundry sprawdzało Redfall na Xboxach Series X oraz S. W obu przypadkach produkcja oferuje 30 klatek na sekundę. W przypadku „większego” z braci — Series X — zdarzają się nieliczne spadki klatek, chociaż warto zaznaczyć, że dzieje się to naprawdę bardzo rzadko. Ponadto Series X oferuje rozdzielczość 4K. Xbox Series S prezentuje się stabilniej — trzyma stałe 30 FPS, jak zaznacza Digital Foundry, może być to spowodowane niższą rozdzielczością, jaką oferuje XSS – 1440p.
Pierwszym problemem, z jakim spotykają się gracze, to powolne ładowanie tekstur. Opóźnienia występują na poziomie 10-20 sekund, co psuje odbiór Redfall. Co ciekawe Xbox Series S w tym wypadku radzi sobie zdecydowanie lepiej i szybciej niż Xbox Series X. Produkcja posiada także tekstury, które są niskiej rozdzielczości, i jak opisuje Digital Foundry, powinno to zostać szybko naprawione.
Kolejną wadą, na którą już skarżyli się gracze w swoich opiniach, jest bardzo słaba sztuczna inteligencja. Jak zauważają specjaliści z Digital Foundry — w Redfall przeciwnicy często nie zachowują się tak, jak powinni. Może się zdarzyć, że wrogowie nie podejmą w ogóle walki, co nie powinno mieć miejsca w grze FPS.
Sporą przeszkodą jest także zacinanie się Redfall podczas przechodzenia między sekcjami mapy. Jak zauważa Digital Foundry, jest to wada Unreal Engine 4 i problem ten występuje zarówno na PC jak i Xboxach.
Jak opisuje Digital Foundry — pomimo błędów i problemów z wydajnością — Redfall ma naprawdę ogromny potencjał, szczególnie jeśli chodzi o tryb multiplayer. Gra dostarcza sporo zabawy, ale Arkane Studios musi wyeliminować błędy, które ma produkcja.
Zobacz też: Najlepsze mikrofony do nagrywania
- Sprawdź aktualne ceny Redfall w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Redfall w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Redfall w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na koniec przypomnijmy, że Redfall jest dostępny w bibliotece Xbox Game Pass. A Wy ogrywaliście już produkcję? Jakie są Wasze wrażenia z gry? Dajcie znać w komentarzach!
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.