Immortals of Aveum spotkało się z dość mieszanym odbiorem w momencie premiery. Okazało się również, że gra nie prezentuje się najlepiej pod aspektem technicznym na konsolach PS5 i Xbox Series X|S. Teraz studio odpowiedzialne za produkcję ma do przekazania niezbyt optymistyczne wieści.
Studio Ascendant zwalnia prawie połowę pracowników kilka tygodni po premierze Immortals of Aveum
Jak podaje na platformie X (dawny Twitter) Bret Robbins, dyrektor generalny studia Ascendant, zespół musiała opuścić prawie połowa pracowników. Takie działania firma podjęła zaledwie kilka tygodni po premierze Immortals of Aveum. Robbins zaznacza, że decyzja była „boleśnie trudna”, jednak konieczna.
Dzisiaj ze złamanym sercem rozstajemy się z przyjaciółmi i kolegami z Ascendant Studios – żęgnamy około 45 procent naszego zespołu. To była boleśnie trudna, ale konieczna decyzja, która nie została podjęta lekkomyślnie. Jednakże musimy dokonać korekty teraz, po wydaniu Immortals of Aveum.
Bret Robbins
Jeden z byłch pracowników Ascendant przekazał natomiast w rozmowie z serwisem Polygon, że przyczyną zwolnień była słaba sprzedaż Immortals of Aveum. Pracownicy szacują, że przed zwolnieniami studio zatrudniało od 80 do 100 osób, zatem pracę straciło około 40-50 deweloperów.
Warto również wspomnieć, że Immortals of Aveum nie tylko zadebiutowało w gorącym momencie (w okolicach premiery Starfield czy Armored Core 6), ale także borykało się z problemami z wydajnością. Gracze skarżyli się na stan techniczny gry i choć aktualizacja wprowadziła poprawki w tym zakresie, pierwsze wrażenia nie były najlepsze, a produkcja została przyjęta dość chłodno.
Zobacz też: Gry podobne do God of War
- Sprawdź aktualne ceny Immortals Of Aveum w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Immortals Of Aveum w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Immortals Of Aveum w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na zakończenie przypominamy, że Immortals of Aveum trafiło na rynek 22 sierpnia 2023 roku. W dniu premiery na platformie Steam bawiło się jednocześnie raptem 750 osób, co, poza słowami byłych pracowników, również może wskazywać na niską sprzedaż tytułu.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.