Na debiut Cities Skylines 2 czekało zapewne wielu graczy, którzy szczególnie upodobali sobie pierwszą odsłonę tej serii. Zapewne też zupełnie inaczej wyobrażali oni sobie tę premierę, licząc na ciekawy, złożony, ale przede wszystkim dopracowany tytuł. Okazuje się jednak, że oczekiwania mocno rozjechały się z rzeczywistością, a świadomość tego mają nawet deweloperzy, a co gorsza — gra jeszcze nie zadebiutowała.
Twórcy Cities Skylines 2 jeszcze przed premierą ostrzegają graczy
Dla kontekstu warto przypomnieć, że pod koniec września deweloperzy potwierdzili, że Cities Skylines 2 zaliczyło poważne opóźnienie na konsolach. Jednym z powodów takiej decyzji była chęć zadbania o dopasowanie jakości i wydajności na wszystkich platformach.
Możemy więc teraz powiedzieć, że twórcom nie udało się spełnić postawionych celów, bo jeszcze przed premierą twórcy potwierdzają, że gra ma problemy. Innymi słowy, deweloperzy z Colossal Order dosłownie pokpili sprawę i jeszcze przed premierą zapowiadają problemy.
Cities Skylines 2 to tytuł nowej generacji i oczywiście wymaga pewnych wymagań sprzętowych. Mając to na uwadze, podczas gdy nasz zespół pracował niestrudzenie, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, nie osiągnęliśmy docelowego poziomu wydajności.
Komnunikat Colossal Order
Sytuacja jest tym bardziej dziwna, że mimo sporych problemów twórcy nie zamierzają przełożyć planowanej premiery na PC i dalej zamierzają wypuścić ją w pod koniec października. Tłumaczeniem takiej decyzji ma być traktowanie Cities Skylines 2 jako długofalowego projektu, który będzie z czasem ulepszany.
To jednak nie koniec, bo deweloperzy „odkryli” pewne ustawienia graficzne, które mają powodować, że gra będzie działać wydajniej bez większego wpływu na oprawę wizualną. Nie raczyli oni jednak na ten moment podzielić się z graczami żadnymi szczegółami.
Ustaliliśmy kilka ustawień graficznych, które mają minimalny wpływ na wrażenia gracza, ale znacznie zwiększą wydajność. Wkrótce podamy więcej szczegółów.
Komnunikat Colossal Order
Cała sytuacja jest więc jeszcze dziwniejsza, bo twórcy wiedzą, jak rozwiązać problemy z wydajnością, jednak z publikacją tychże wolą poczekać. Być może więcej informacji pojawi się przy okazji premiery pecetowej wersji.
Przeczytaj też: Gry na PC
Do tragicznego stanu gier na premierę część graczy się już przyzwyczaiła, tak samo, jak do PR-owych komunikatów, w których deweloperzy przepraszają, że nie dopracowali gry. Cities Skylines 2 to jednak pewien ewenement, bo gra jeszcze nie zadebiutowała, a my już wiemy, że będziemy mieli styczność z wybrakowanym produktem. Prawdziwa „łyżka miodu” w beczce dziegciu.
- Sprawdź aktualne ceny Cities Skylines 2 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Cities Skylines 2 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Cities Skylines 2 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na koniec przypominamy, że Cities Skylines 2 zadebiutuje już 24 października 2023 roku na PC i od samego początku gra dostępna będzie w ramach biblioteki Xbox Game Pass. Premiera konsolowych wydań nie została jeszcze potwierdzona.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.