Hideo Kojima to postać, którą powinien znać każdy szanujący się fan gier. Legendarny japoński twórca słynie z bardzo nietypowego stylu swoich produkcji, który próbuje złamać barierę między kinematografią a branżą gier wideo.
Physint, czyli najnowszy szpiegowski tytuł studia Kojima Productions po raz kolejny ma podjąć próbę zatarcia bariery między tymi mediami. W najnowszym odcinku swojego podcastu deweloper wyjaśnił również, dlaczego postanowił powrócić w tym projekcie do gatunku znanego z serii Metal Gear.
Fani przekonali Kojimę do powrotu do gatunku skradanek w grze Physint
Hideo Kojima jest w ostatnim okresie niezwykle zapracowanym twórcą. Jeszcze w 2023 roku przy okazji gali The Game Awards zapowiedział grę OD, którą współtworzy razem z Microsoftem, a na ostatnim pokazie State of Play ujawnił dwa kolejne tytuły. Pierwszym z nich jest druga część Death Stranding o podtytule On The Beach. Produkcja ma trafić do graczy w 2025 roku i planowana jest na razie jedynie na konsolę PlayStation 5.
Drugim tytułem zapowiedzianym na samym końcu wydarzenia Sony jest Physint, czyli gra szpiegowska, która ma trafić już na następcę aktualnej konsoli Sony, a sam produkcja ma być zwieńczeniem 40-letniej kariery Kojimy w branży gier. Niestety na pokazie nie dowiedzieliśmy się zbyt wiele o samym projekcie, jednak to, co powiedział o nim sam twórca to to, że ma być to zarówno gra jak i film, a sama produkcja ma przełamywać bariery między tymi rodzajami mediów.
W najnowszym odcinku HideoTube na kanale YouTube studia Kojima Productions legendarny twórca odpowiedział, dlaczego zdecydował się na powrót do gatunku gier szpiegowskich, znanego z serii Metal Gear.
Przez ostatnie osiem lat codziennie w mediach społecznościowych użytkownicy z całego świata prosili mnie o stworzenie kolejnego Metal Geara i tym podobnych rzeczy. Potem zachorowałem w 2020 roku. To było też w czasie pandemii, więc przez cały ten czas byłem chory i izolowany. Przeszedłem nawet operację. Pomyślałem: Już nie mogę. Byłem na najniższym poziomie i czułem, że nie mogę wrócić do tworzenia gier. Zdałem sobie wtedy sprawę, że ludzie jednak umierają.
Mam nadzieję, że nigdy nie przejdę na emeryturę. Powiedziawszy to, skoro użytkownicy tak bardzo tego pragną, pomyślałem, że powinienem nieco zmienić swoje priorytety. Nadal chcę robić nowe rzeczy, ale zdecydowałem się stworzyć szpiegowską grę akcji.
Hideo Kojima
- Sprawdź aktualne ceny Death Stranding w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Death Stranding w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Death Stranding w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jak widać, japoński twórca chce by, jego najnowsze dzieło było nie tylko czymś rewolucyjnym, ale też w pewien sposób ma oddać hołd jego fanom oraz całej jego twórczości. Jak sam Kojima wspomina, Physint ma być kulminacją całej jego kariery. Można więc zastanawiać się, czy to nie będzie jego ostatnia produkcja, po której Japończyk zdecyduje się odejść na emeryturę.
Źródło: Games Radar+
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.