Xbox Game Pass cieszy się ogromnym zainteresowaniem graczy z całego świata i nie ulega wątpliwości, że stanie się jeszcze popularniejszy, gdy Microsoft sfinalizuje przejęcie Activision Blizzard. Transakcja ma zostać domknięta najpóźniej w 2023 roku podatkowym, ale po prawdzie wszystko zależy od zgody bądź odmowy Federalnej Komisji Handlu. Przeprowadzona w styczniu ankieta wskazuje, że jeżeli Amerykanie rzeczywiście wchłoną Activision Blizzard, to zakup Game Passa rozważy także wielu graczy z konkurencyjnych dla Xboxa i PC obozów. Zaskoczenie? Raczej nie, ale fajna ciekawostka.
Xbox Game Pass zainteresuje graczy z innych platform, ale warunkiem jest przejęcie Activision przez Microsoft
W styczniu zespół analityków z YouGov przeprowadził ciekawą ankietę na grupie 1200 dorosłych Amerykanów i 1200 dorosłych Brytyjczyków. Uczestników badania zapytano o to, czy rozważyliby zakup subskrypcji Xbox Game Pass, jeśli Microsoft sfinalizuje przejęcie Activision Blizzard. Wyniki ankiety okazały się niezwykle ciekawe i wskazują, że jeżeli transakcja dojdzie do skutku, to Game Pass może zainteresować także użytkowników PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, a nawet smartfonów, m.in. tych grających w chmurze za pomocą pada do telefonu lub ekranu dotykowego.
Dokładne statystyki znajdują się poniżej. Dane pokazują, jaki procent osób grających na poszczególnych platformach i niesubskrybujących obecnie Game Passa rozważy zakup abonamentu, jeżeli Microsoft przejmie Activision Blizzard.
Wyniki wśród Amerykanów
- Gracze Xboxa – 43%
- Gracze PlayStation – 46%
- Gracze Nintendo – 46%
- Gracze PC – 42%
- Gracze na smartfonach – 27%
Wyniki wśród Brytyjczyków
- Gracze Xboxa – 48%
- Gracze PlayStation – 29%
- Gracze Nintendo – 26%
- Gracze PC – 26%
- Gracze na smartfonach – 20%
Według YouGov margines błędu w omawianej ankiecie wynosi 2,8%, więc statystyki wydają się być naprawdę solidne. Największe zainteresowanie wśród respondentów wzbudzała oczywiście seria Call of Duty — wszystkie inne produkcje z portfolio Activision Blizzard znalazły się daleko w tyle. Warto jednak pamiętać, że niedawno Sony zaprezentowało nowe PlayStation Plus, które w niektórych wariantach będzie konkurować z Game Passem. Gdyby ankieta została przeprowadzona po tym ogłoszeniu, to jej wyniki mogłyby być nieco inne, mimo że na razie nic nie wiadomo na temat obecności gier Activision Blizzard w subskrypcji Japończyków.
Przeczytaj też: Lista ponad 40 gier Activision Blizzard, które mogą trafić do Xbox Game Pass
W każdym razie: zakup Activision Blizzard — jeżeli oczywiście zostanie zatwierdzony — przyniesie Microsoftowi wiele korzyści i zapewni ogromne pole do rozwoju usługi Xbox Game Pass. Trzymamy kciuki, aby Amerykanie szybko dostali zielone światło.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.