Aż 248 aktorów wzięło udział w sesji mocap do Baldur’s Gate 3! Dlatego postacie w grze wydają się tak „żywe”

Baldur's Gate 3 Astarion

Larian Studios, tworząc Baldur’s Gate 3, położyło niezwykle mocny nacisk na niezwykle rozbudowany, żyjący świat oraz fabułę, która gracze mogą wręcz do woli naginać zgodnie z podejmowanymi przez siebie decyzjami. Poza tym pracownicy belgijskiego studia włożyli sporo wysiłku w warstwę wizualną i techniczną, sprawiając, iż jest to produkcja która nie tylko często cieszy oko, ale też sprawia wrażenie bardzo autentycznej i naturalnej. Okazuje się, że aspekt bardzo realistycznych zachowań i animacji postaci to efekt prac ogromnej wręcz grupy aktorów.

Baldur’s Gate 3 własne animacje oparte o sesje mocap otrzymali także wszyscy NPC w grze

Zapewne wielu z grających w Baldur’s Gate 3 dostrzegło i doceniło takie smaczki jak wyszukane ruchy Astoriona, potrząsanie głową Shadowheart czy ekspresyjne gesty Karlach w przerywnikach dialogowych. Jak zdradza dyrektor ds. wydajności w Larian Studios — Aliona Baranova — możemy to zawdzięczać grupie aż 248 aktorów, którzy poza dialogami nagrali także dane mocap dla wszystkich dialogów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Poza postaciami kluczowymi dla fabuły swoje animacje dostali wszyscy NPC, których spotkamy podczas przygody po fragmencie Wybrzeża Mieczy. Z tego też powodu widoczne cutscenki, których jesteśmy świadkami lub w których bierzemy udział, często sprawiają wrażenie „żywych” i bardzo naturalnych.

Wyjątkami od tej reguły są oczywiście zwierzęta i niektóre ujęcia, których nie dało się sensownie przechwycić w sesjach mocap. Poza tym zdarzały się także przypadki, gdy aktor był kontuzjowany i wtedy użyczał on jedynie swojego głosu.

Przeczytaj też: Gry na PS5 dla dzieci

Cały wątek opublikowany przez kobietę na Twitterze/X pełen jest dodatkowych informacji, które uchylają nieco rąbka tajemnicy związanej z tworzeniem animacji do Baldur’s Gate 3. Tego rodzaju wieści zawsze są mile widziane, zwłaszcza że jest to przykład wielkiej pieczołowitości Larian Studios, która zdecydowanie się opłacała. Widać to nie tylko po ilości sprzedanych kopii, ale także po czasie, jaki spędzili gracze w najnowszej produkcji rozgrywającej się w uniwersum Zapomnianych Krain.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.