Od ogłoszenia oficjalnie daty premiery dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077 CD Projekt Red wystartowało z konkretną kampanią reklamową tego rozszerzenia. Jedną z ciekawszych informacji jest bez wątpienia ta, że nowa przygoda w Night City doda do podstawowej wersji gry zupełnie nowe zakończenie. Teraz zaś redakcja Digital Foundry podzieliła się materiałem prezentującym kwestie wydajności jakie zaoferuje „Widmo Wolności” na PC i konsolach nowej generacji.
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty na konkretnych porównaniach wydajności
Dziennikarze z Digital Foundry otrzymali od CD Projekt RED materiały z pierwszej misji dodatku, która dostępna będzie w Phantom Liberty do Cyberpunka 2077. Wiele osób powinna zainteresować przede wszystkim informacja, że tytuł w trybie wydajności zaoferuje konsolowcom „do 60 kl./s.”, lecz nie oznacza to w żadnym wypadku stabilnego klatkażu.
Okazuje się bowiem, że na Xbox Series X|S tytuł działa w wydajności 50-60 FPS-ów, konsole PlayStation 5 zaś mierzą się z ewidentnymi spadkami nawet do 45 kl./s. Najbardziej problematyczne okazują się nie tylko sceny pełne akcji (spadający wahadłowiec), ale także sekwencje strzelanin w trakcie pościgów.
Warto także podkreślić, że obie konsole w kwestiach rozdzielczości celują w 1440p, ale oczywiście mowa też o obrazie, który był dynamicznie skalowany z 900p.
Poruszona została także kwestia wydania na PC, gdzie zaprezentowany został materiał z włączonym trybem RT Overdrive. Udostępniony przez „Redów” materiał z Phantom Liberty działa w 30 kl./s., pokazuje on jednak pełnie możliwości graficznych, jakie może osiągnąć ta gra przy mocarnej konfiguracji.
Przeczytaj też: Kody do The Sims 3
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 Phantom Liberty w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 Phantom Liberty w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Cyberpunk 2077 Phantom Liberty w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Materiały pokazują, że CD Projekt RED już w tym momencie ma całkiem dobrze przygotowany technicznie dodatek, który wymaga jednak kilku szlifów na konsolach. Redakcja Digital Foundry wskazuje, że deweloperzy mają jeszcze kilka miesięcy i jeśli faktycznie się przyłożą to, są w stanie stworzyć „coś naprawdę wyjątkowego”.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.