Cyberpunk 2077 Phantom Liberty na porównaniu wydajności. Wersja na PS5 niedomaga

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

Od ogłoszenia oficjalnie daty premiery dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077 CD Projekt Red wystartowało z konkretną kampanią reklamową tego rozszerzenia. Jedną z ciekawszych informacji jest bez wątpienia ta, że nowa przygoda w Night City doda do podstawowej wersji gry zupełnie nowe zakończenie. Teraz zaś redakcja Digital Foundry podzieliła się materiałem prezentującym kwestie wydajności jakie zaoferuje „Widmo Wolności” na PC i konsolach nowej generacji.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty na konkretnych porównaniach wydajności

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty — porównanie wydajności

Dziennikarze z Digital Foundry otrzymali od CD Projekt RED materiały z pierwszej misji dodatku, która dostępna będzie w Phantom Liberty do Cyberpunka 2077. Wiele osób powinna zainteresować przede wszystkim informacja, że tytuł w trybie wydajności zaoferuje konsolowcom „do 60 kl./s.”, lecz nie oznacza to w żadnym wypadku stabilnego klatkażu.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Okazuje się bowiem, że na Xbox Series X|S tytuł działa w wydajności 50-60 FPS-ów, konsole PlayStation 5 zaś mierzą się z ewidentnymi spadkami nawet do 45 kl./s. Najbardziej problematyczne okazują się nie tylko sceny pełne akcji (spadający wahadłowiec), ale także sekwencje strzelanin w trakcie pościgów.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

Warto także podkreślić, że obie konsole w kwestiach rozdzielczości celują w 1440p, ale oczywiście mowa też o obrazie, który był dynamicznie skalowany z 900p.

Poruszona została także kwestia wydania na PC, gdzie zaprezentowany został materiał z włączonym trybem RT Overdrive. Udostępniony przez „Redów” materiał z Phantom Liberty działa w 30 kl./s., pokazuje on jednak pełnie możliwości graficznych, jakie może osiągnąć ta gra przy mocarnej konfiguracji.

Przeczytaj też: Kody do The Sims 3

Materiały pokazują, że CD Projekt RED już w tym momencie ma całkiem dobrze przygotowany technicznie dodatek, który wymaga jednak kilku szlifów na konsolach. Redakcja Digital Foundry wskazuje, że deweloperzy mają jeszcze kilka miesięcy i jeśli faktycznie się przyłożą to, są w stanie stworzyć „coś naprawdę wyjątkowego”.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.