Cyberpunk 2077 Phantom Liberty na porównaniu wydajności. Wersja na PS5 niedomaga

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

Od ogłoszenia oficjalnie daty premiery dodatku Phantom Liberty do Cyberpunka 2077 CD Projekt Red wystartowało z konkretną kampanią reklamową tego rozszerzenia. Jedną z ciekawszych informacji jest bez wątpienia ta, że nowa przygoda w Night City doda do podstawowej wersji gry zupełnie nowe zakończenie. Teraz zaś redakcja Digital Foundry podzieliła się materiałem prezentującym kwestie wydajności jakie zaoferuje „Widmo Wolności” na PC i konsolach nowej generacji.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty na konkretnych porównaniach wydajności

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty — porównanie wydajności

Dziennikarze z Digital Foundry otrzymali od CD Projekt RED materiały z pierwszej misji dodatku, która dostępna będzie w Phantom Liberty do Cyberpunka 2077. Wiele osób powinna zainteresować przede wszystkim informacja, że tytuł w trybie wydajności zaoferuje konsolowcom „do 60 kl./s.”, lecz nie oznacza to w żadnym wypadku stabilnego klatkażu.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Okazuje się bowiem, że na Xbox Series X|S tytuł działa w wydajności 50-60 FPS-ów, konsole PlayStation 5 zaś mierzą się z ewidentnymi spadkami nawet do 45 kl./s. Najbardziej problematyczne okazują się nie tylko sceny pełne akcji (spadający wahadłowiec), ale także sekwencje strzelanin w trakcie pościgów.

Cyberpunk 2077 Phantom Liberty
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty

Warto także podkreślić, że obie konsole w kwestiach rozdzielczości celują w 1440p, ale oczywiście mowa też o obrazie, który był dynamicznie skalowany z 900p.

Poruszona została także kwestia wydania na PC, gdzie zaprezentowany został materiał z włączonym trybem RT Overdrive. Udostępniony przez „Redów” materiał z Phantom Liberty działa w 30 kl./s., pokazuje on jednak pełnie możliwości graficznych, jakie może osiągnąć ta gra przy mocarnej konfiguracji.

Przeczytaj też: Kody do The Sims 3

Materiały pokazują, że CD Projekt RED już w tym momencie ma całkiem dobrze przygotowany technicznie dodatek, który wymaga jednak kilku szlifów na konsolach. Redakcja Digital Foundry wskazuje, że deweloperzy mają jeszcze kilka miesięcy i jeśli faktycznie się przyłożą to, są w stanie stworzyć „coś naprawdę wyjątkowego”.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.