Oryginalne Diablo 3 było podobne do Diablo 4. Blizzard jednak anulował tę grę i zaczął od początku

Diablo 3 oryginalny pomysł

Diablo 3 zadebiutowało spory kawałek czasu temu, bo w 2012 roku. Po latach gra jest odbierana dosyć dobrze, ale na początku sporo głosów twierdziło, że zbytnio odstaje od całej serii. Co ciekawe początkowo mogła ona wyglądać zgoła inaczej – bardziej w stylu wydanego wczoraj Diablo 4, którego przecież chwali się za swego rodzaju powrót do korzeni.

Diablo 3 niczym Diablo 4. Oryginalny pomysł zakładał połączenie RPG i MMO

Diablo III: Reaper of Souls

Diablo 3 było początkowo tworzone dawno temu przez nieistniejące już studio Blizzard North. Jak możemy przeczytać po latach, oryginalny koncept gry mocno przypominał wtedy Diablo 4.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Miało to być skrzyżowanie gry RPG i MMO, a więc nadal z perspektywy ARPG, ale w środowisku dla wielu graczy. Chcieliśmy, by gra przypominała bardziej prawdziwy świat niż lokację, którą się odwiedza. Zobaczylibyśmy innych ludzi i innych poszukiwaczy przygód, którzy robiliby różne rzeczy, moglibyśmy połączyć siły i pracować razem lub pójść w swoją stronę. Założeniem było posiadanie tysięcy innych graczy w tym samym świecie, co ty, co czyniło go bardziej miejscem.

David Brevik, były prezes Blizzard North

Co powyższy opis ma wspólnego z najnowszą produkcją Blizzarda? Chociażby publiczne klany, regularnie pojawiających się bossów czy też serwer, w którym losy graczy regularnie się krzyżują – są to elementy, które najbardziej znamy właśnie z tytułów online.

Duży wpływ na Diablo 3 miał mieć wtedy EverQuest, w którego zagrywało się wielu pracowników Blizzard North. Projekt tego MMO opiewał o kontrastowanie kolorowego otoczenia z niezwykle popularnymi w tamtym czasie mrocznym fantasy. Co więcej, gra była dystrybuowana w modelu subskrypcyjnym i oferowała wiele różnych grywalnych klas oraz ras postaci.

Powyższych pomysłów nie udało się zrealizować z powodu Vivendi, czyli firmy, do której w tamtym czasie należał Blizzard. W 2002 roku została ona zmuszona do reorganizacji w celu uniknięcia bankructwa, ale rok później i tak już po raz drugi z rzędu odnotowała największą stratę korporacyjną w historii Francji.

Wtedy Diablo 3 było już ukończone w połowie. Ze względu na zawirowania i konflikty z firmą-matką, pracownicy Blizzard North postanowili jednak złożyć wypowiedzenia, a część z nich znalazła schronienie w nowopowstałym z tej okazji Flagship Studios. Finalnie oddział przestał istnieć w 2005 roku.

Blizzard Entertainment zapowiedział z kolei Diablo 3 dopiero w 2008 roku podczas Blizzard Worldwide Invitational. Gra pojawiła się na rynku w 2012 roku i naturalnie jej wygląd nie przypominał już tego, co planowano dekadę wcześniej. Usunięto więc elementy społecznościowego MMO, a „wspólny” świat zastąpiono elementami znanymi z produkcji kooperacyjnych.

Zobacz też: Gry dla jednego gracza

Koniec końców Brevik nie żałuje jednak decyzji, które podjął przed laty. Jak sam powiedział, myślał wtedy, że w końcu był „wierny sobie”, zamiast „kłaniać się kierownictwu”.

O autorze
Adrian Witczak
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Fan gier strategicznych, akcji i RPG. Swoje pierwsze kroki z grami stawiał przy PS2 i PC, obecnie preferuje bardziej platformy "Zielonych".

Liczba wpisów: 2656 (w redakcji od 17.11.2022)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.