Jeszcze w lutym bieżącego roku informowaliśmy o udostępnieniu wersji demo ambitnego projektu, jakim jest Dungeons of the Amber Griffin. Produkcja, określona wówczas przez nas jako „polskie Might and Magic na Kaszubach” okazuje się bardzo udaną inicjatywą, która zostaje coraz częściej zauważana. Najnowszy komunikat prasowy informuje, że tytuł doczekał się konkretnego wyróżnienia podczas ostatniej edycji Digital Dragons.
Dungeons of the Amber Griffin pozytywnie przyjęte na Digital Dragons 2024
Wedle najnowszego komunikatu studia Frozengem Studio ich projekt Dungeons of the Amber Griffin zajął zaszczytne, pierwsze miejsce na Digital Dragons w kategorii Indie Showcase. Mowa więc o poważnym wyróżnieniu na dość na jednej z największych imprez branżowych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Sam CEO studia nie ukrywa zadowolenia z takiego rezultatu, podkreślając wielką rolę gry w ratowanie „zagrożonej kultury kaszubskiej”
Nasza innowacyjna produkcja, która wprowadza graczy w głębiny kaszubskiej magii i kultury, została nagrodzona 1. miejscem w Indie Showcase, pokonując niezwykle silną konkurencję. Cieszymy się niezmiernie, że kapituła doceniła nasze ponad czteroletnie wysiłki nad produkcją gry, która angażuje się w ratowanie zagrożonej kultury kaszubskiej.
Tomasz Rożyński
Wartym uwagi jest fakt, że taka nagroda otwiera przed studiem całkiem interesujące możliwości rozwoju, które będą w stanie wspomóc dalszy rozwój Dungeons of the Amber Griffin. Na razie jednak studio przymierza się do wystartowania ze zbiórką środków na portalu Kickstarter, jednak na ten moment brak jakichkolwiek konkretów.
Mamy świadomość, że pracując bez budżetu na marketing, kampania na Kickstarterze może się nie udać. Liczyliśmy na dotację z CRPK, ale niestety się nie udało. Skupiliśmy się na produkcji, jednak nagroda na Digital Dragons otworzyła przed nami nowe możliwości, z których na pewno skorzystamy.
Tomasz Rożyński
Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko pogratulować deweloperom z Frozengem Studio i trzymać kciuki za dalszy rozwój projektu. W końcu polskie projekty — zwłaszcza tak ambitne — trzeba wspierać i liczyć, że w przyszłości polski gamedev stanie się jeszcze lepszym miejscem do pracy i inwestycji.
Źródło: Komunikat prasowy: Frozengem Studio
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.