Od debiutu DLC Shadow of the Erdtree do Elden Ring mijają już dwa tygodnie, ale From Software ma jeszcze ręce pełne roboty, chcąc zapewnić jak najlepszy stan techniczny produkcji. Pod koniec czerwca gra doczekała się pierwszej aktualizacji, która w pewnym stopniu poprawiała ogólny balans rozgrywki oraz kilka pomniejszych błędów. Teraz japoński deweloper wydał kolejną łatkę i lista zmian jest naprawdę konkretna.
Elden Ring Shadow of the Erdtree z aktualizacją 1.12.3
W ramach patcha 1.12.3 do Elden Ring Shadow of the Erdtree From Software wzięło się za naprawianie wielu elementów gry. Mowa o zmianach w ogólnym balansie, trybie PvP, a także w kwestiach technicznych oraz eliminacji błędów lub niedociągnięć, które pozostały po procesie produkcyjnym. W przeciwieństwie do ostatniej łatki mowa o całkiem dużej liczbie zmian, które powinny wpłynąć pozytywnie na ogólny odbiór produkcji.
Lista zmian z uwzględnieniem poszczególnych elementów Elden Ring Shadow of the Erdtree prezentuje się następująco:
Ogólne korekty balansu
- Zwiększono skalowanie inteligencji Carian Sorcery Sword i nieznacznie zmniejszono podstawowe obrażenia.
- Rozszerzono zasięg ataków rzucanych dla broni Smithscript Dagger oraz Smithscript Cirque.
- Zmieniono rozmieszczenie bossów w ponownej walce ze Złotym Hipopotamem i bossami Komendanta Gaiusa, aby byli na tej samej pozycji, co w pierwszej walce.
Korekty balansu w trybie PvP
- Zmniejszono animację obrażeń i obrażeń efektu ścinania umiejętności „Szybkie Cięcie”.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność Rolling Sparks zadawała więcej obrażeń, niż oczekiwano.
- Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętności Rolling Sparks i Wall of Sparks nie zadawały żadnych obrażeń, gdy na gracza nakładane były pewne efekty specjalne.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre efekty specjalne broni praworęcznej były również stosowane do następujących Umiejętności Broni, gdy rzucano ją lewą ręką. Mowa o Feeble Lord’s Frenzied Flame i Discus Hurl
- Naprawiono błąd, w wyniku którego skuteczna obrona podczas ataku przy użyciu tarcz odpychających zużywała mniej wytrzymałości, niż zamierzono.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom anulowanie ataku po silnych ciosach dwuręcznych, rzucając na niektóre bronie typu Backhand Blades.
- Naprawiono błąd, który powodował, że broń Butelka Perfum Błyskawicy i Butelka Perfum Szał Płomienia zadawała w pewnych okolicznościach podwójne obrażenia.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że skalowanie Arcane broni Bloodfiend’s Arm było wyższe niż zamierzone podczas ustawiania powiązania. Zmniejszono także narastanie statusu ciężkiego ataku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że skalowanie statystyki faith w przypadku broni Gazing Finger nie było poprawnie stosowane.
- Naprawiono błąd, przez który animacja obrażeń niektórych ataków Fire Knight’s Greatsword przeciwko graczom była inna, niż oczekiwano.
- Naprawiono błąd, przez który powiązanie ataku niektórych ciosów Fire Knight’s Greatsword było inne, niż oczekiwano.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre powiązania dla pewnych broni były wyższe niż zamierzone. Mowa o: Smithscript Dagger, Smithscript Cirque, Smithscript Axe, Smithscript Greathammer, Smithscript Spear, Golem Fist, Smithscript Shield.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie leczyli się, gdy efekt stopniowej redukcji punktów życia zmniejszający maksymalne PŻ zastosowany przez Tiche Czarnego Nóża przestał działać.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przyzwani NPC zachowywali się inaczej, niż oczekiwano w pewnych okolicznościach.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niemożliwy do zablokowania atak ugryzienia bossa Złotego Hipopotama dotykał graczy i łatwiej, niż zamierzono.
- Naprawiono błąd, który powodował, że tekst był wyświetlany inaczej, niż oczekiwano.
- Kilka innych ulepszeń wydajności i poprawek błędów.
Poprawki w zakresie wydajności
- W przypadku wydania na PS5 niestabilną liczbę klatek można wyeliminować poprzez korzystanie z opcji „Obuduj bazę danych” w trybie awaryjnym konsoli.
- Na niektórych komputerach istnieje możliwość przypadkowego włączenia trybu Ray Tracing, który powoduje niestabilną wydajność. Zaleca się sprawdzenie tej opcji w zakładkach System > Ustawienia grafiki > Jakość Ray Tracingu.
- Na PC nadal może pojawiać się komunikat „Wykryto niewłaściwą aktywność”, nawet jeśli nie dopuszczało się żadnych oszustw.
Jak widać, zmian jest sporo i tym razem From Software zdecydowało się postawić na eliminację błędów, na jakie trafiali gracze. Szczególnie mogą ucieszyć te poprawki, które dotyczą problemów z bossami i niewłaściwymi ich zachowaniami lub działaniami podczas walk.
Szczególnie dało się to odczuć podczas walki ze Złotym Hipopotamem, którego ugryzienia rzeczywiście miały bardzo szeroki zasięg, na który w żaden sposób nie wskazywała animacja ataku. Nie oznacza to jednak, że From Software poprzestanie na tych poprawkach, bo w Shadow of the Erdtree jest jeszcze wiele elementów, które wymagają poprawek.
- Sprawdź aktualne ceny Elden Ring w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Elden Ring w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Elden Ring w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Martwić może brak większych zmian w kwestii wydajności w Elden Ring Shadow of the Erdtree, która nie zawsze stroi na zadowalającym poziomie. Nie doczekaliśmy się też rozwiązania problemu związanego z konfliktem, jaki powoduje gra oraz niektóre programy do sterowania myszą. Oby w kolejnych łatkach japońskie studio wreszcie to rozwiązało.
Źródło: bandainamcoent.eu
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.