Final Fantasy XVI „pełnym doświadczeniem” i bez otwartego świata. Wysyp szczegółów o grze

Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI otrzymało dość solidny trailer przeplatany urywkami gameplayu na początku czerwca podczas State of Play. Od tego czasu wiele redakcji przeprowadziło wywiady z producentem gry – Naoki Yoshidą. Serwis Gematsu postanowił zebrać wszystkie najważniejsze szczegóły z rozmów w jednym miejscu, dzięki czemu możemy poznać nowe konkrety nt. gry.

Final Fantasy XVI w szczegółach

Final Fantasy XVI – trailer

Pierwsze i najważniejsze – Final Fantasy XVI jest już w pełni grywalne od początku do końca fabuły. Square Enix doszlifowuje diament, jednocześnie nagrywając kolejne ścieżki dźwiękowe i zajmując się zbalansowaniem rozgrywki. Na jesień mamy otrzymać kolejny zwiastun produkcji, który skupi się na świecie oraz historii. Bardzo możliwe, że ową jesienią odbędzie się właśnie PlayStation Showcase, o którym od dawna mówiono. I to właśnie na tym wydarzeniu prawdopodobnie po raz kolejny przedstawiono by Final Fantasy XVI.

Tytuł nie będzie zawierał ogromnego, przytłaczającego zawartością otwartego świata, a zamiast tego twórcy zaoferują „grę opartą na obszarach”. Oznacza to, że na każdą z misji przygotowano oddzielny poziom, na którym rozegra się dany quest. Ponadto pozycja ma być „pełnym doświadczeniem” – na premierę Square Enix ma zamiar zaoferować całą zawartość, nad którą pracowali w ostatnich latach.

W trakcie zabawy przejmiemy kontrolę nad Clivem, który będzie wyróżniał się pokaźnym arsenałem potężnych ataków i umiejętności opartych na tradycyjnych przywołaniach. Nie zabraknie możliwości wykonywania potężnych kombinacji ataków, które z każdym poziomem doświadczenia staną się jeszcze bardziej pożądane.

Fabuła natomiast pozwoli nam śledzić życie protagonisty przez trzy etapy: gdy był on nastolatkiem, gdy ma 20 lat, a następnie przyjrzymy się wydarzeniom po jego 30 urodzinach. Przez większość podróży Clive’owi będzie towarzyszył minimum jeden towarzysz, który będzie pomagał w walkach, a dodatkowo ciągle rozmawiał ze swoim „przełożonym”. Square Enix dopowiada, iż zadbało o pewną warstwę humoru, więc w Final Fantasy XVI ma nie zabraknąć żartobliwych momentów w dialogach między ważnymi postaciami.

Sprawdź także: Porównanie graficzne Final Fantasy XVI

Warto wspomnieć także o kontrolowaniu Eikonów w czasie rzeczywistym, gdy ci będą walczyć z innymi Eikonami. Takie starcia mają być wyjątkowe, a niektóre z nich nawet przypominać strzelankę 3D czy wrestling. Dodatkowo każda z postaci będzie wyróżniała się własnym interfejsem użytkownika. Dokładna data premiery Final Fantasy XVI nie jest jeszcze znana, ale gra ma zadebiutować latem 2023 roku.

Niektóre odnośniki w niniejszej publikacji to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz rozwój portalu.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Okazja ograniczona czasowo!
Z