Rynek gier już od dawna generuje olbrzymie przychody. I chociaż analiza przygotowana przez Newzoo zakłada w 2022 roku spadek jego wartości, tak liczba ta nadal ma robić kolosalne wrażenie. Duży w tym udział mają mieć produkcje mobilne.
Według Newzoo globalny rynek gier utrzyma wysoką wartość, ale zaliczy spadki wszędzie poza produkcjami na PC
Firma analityczna Newzoo szacuje, że na koniec 2022 roku globalny rynek gier osiągnie wartość 184 miliardów dolarów, co byłoby spadkiem o 4% w stosunku do roku poprzedniego. Wrażenie natomiast wywiera fakt, że za około połowę tej kwoty odpowiadać ma segment coraz bardziej popularnych tytułów mobilnych. To właśnie gry na telefon lub tablet wybiera największe grono casualowych graczy, co w dużym stopniu wpływa na całokształt branży.
Następne w kolejce wartości są konsole, w których to odłamie sprzedażowo nadal króluje Nintendo Switch. Ich wkład w rynek ma wynieść 51 miliardów dolarów. Dalej według analizy w kolejce znajdą się digitalowe i pudełkowe produkcje na PC, a na szarym końcu mają się uplasować gry przeglądarkowe z ledwie 1% udziału w całych zyskach.
Zobacz też: Gry na Xbox One dla dzieci
Co ciekawe, zdaniem analityków Newzoo tylko jedna gałąź rynku nie zmniejszy swoich przychodów w porównaniu do 2021 roku. Zgodnie z raportem gry na blaszaki wygenerują bowiem o 1,8% przychodu więcej w stosunku rok do roku. Najwięcej stracić mają za to tytuły na nasze przeglądarki – przewiduje się spadek o aż 16,7%.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.