Dla wielu polskich graczy jednym z najważniejszych wydarzeń ubiegłorocznego THQ Nordic Showcase okazał się zapewne krótki teaser Gothic Remake. Od tamtego czasu wieści na temat projektu odświeżającego kultową przygodę Bezimiennego w Kolonii Karnej pojawiały się raczej stosunkowo rzadko, a wręcz w ogóle. Przełomem może być najnowszy podcast, który prowadzony jest przez deweloperów THQ Nordic, w którym co jakiś przekazywane będą wieści bezpośrednio od twórców.
Deweloperzy Gothic Remake przygotowali podcast-słuchowisko
Prowadzącymi pierwszego odcinka podcastu traktującego o Gothic Remake okazali dwaj deweloperzy związani z projektem — Reinhard Pollice oraz dobrze znany wielu ludziom kompozytor Kai Rosenkrantz. Całość swoją formą przypomina bardziej słuchowisko, podczas którego możemy „usłyszeć gameplay”, jednak z oczywistych względów go nie widzimy.
Deweloperzy co jakiś czas komentują rozgrywkę lub odnoszą się w ten czy inny sposób do wydarzeń, które słyszymy, przekazując jednocześnie, jak przebiegają prace nad Gothic Remake. Początek podcastu stanowią jednak wspominki twórców związane z początkami ich przygody z tym IP oraz ogólnie rozumianym game developmentem.
Konkretne wieści pojawią się już stosunkowo szybko, bo Pollice dość szybko informuje, że grywalne demo udostępnione w 2019 roku nigdy nie było traktowane jako coś, co mogłoby się znaleźć w finalnej wersji gry. W zasadzie miał być to pokaz możliwości dosyć małego wówczas studia. Oznacza to więc, że to, co dane nam było wtedy ograć, zostało już wyrzucone, a zespół pracuje nad czymś zupełnie inaczej wyglądającą Kolonią.
Osoby, które najbardziej obawiały się o drastyczne zmiany względem oryginału, mogą powoli się uspokajać, bo obaj deweloperzy podkreślili jasno, że dobry remake zachowuje jak najwięcej mechanik, fabuły oraz postaci z pierwowzoru. Wartością dodaną ma być więc rozbudowanie tych aspektów poprzez nową zawartość. Ciekawa okazała się wzmianka na temat walki, której rdzeń pozostanie taki, jakim został stworzony ponad 20 lat temu; zyska ona jednak trochę więcej współczesnego „sznytu”.
Zgodnie ze słowami deweloperów Gothic Remake — wzorem pierwowzoru — pozbawiony będzie licznych „ułatwiaczy” takich jak minimapa, podświetlanie przedmiotów czy wskaźników, prowadzących gracza za ręke.
Swego rodzaju atrakcją okazał się także ujawniony fragment ścieżki dźwiękowej, a dokładnie utworu „Valley of Mines”, który został nieco uwspółcześniony i poprawiony przez samego Kaia Rosenkrantza.
Przeczytaj też: Gry podobne do League of Legends
Niestety pośród tych wszystkich wieści nie sposób nie wspomnieć o tych mniej pozytywnych aspektach. Reinhard Pollice wprost stwierdził, że obecnie projekt ukończony został w zaledwie 50%, co oznacza, że na debiut gry w 2023 roku zdecydowanie nie ma co liczyć.
- Sprawdź aktualne ceny Gothic Remake w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Gothic Remake w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Gothic Remake w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Pozostaje mieć jednak nadzieję, że kolejne odcinki tego podcastu-słuchowiska będą pojawiać się częściej, bo stanowią one faktycznie ciekawe doświadczenie, a jednocześnie w ich trakcie dowiadujemy się, jak postępują prace nad Gothic Remake. Na koniec warto wspomnieć, że niebawem twórcy zaczną częściej wrzucać na swoje social media grafiki, uchylając rąbka tajemnicy, tego, jak zmieniła się Górnicza Dolina.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.